۰ نفر

دولت به‌تنهایی نمی‌تواند بخش گردشگری را توسعه دهد

دولت در توسعه بخش گردشگری تنهاست

۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۳
کد خبر: 141138
دولت در توسعه بخش گردشگری تنهاست

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بندرلنگه گفت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند بخش گردشگری را توسعه دهد و ما از حضور سرمایه‌گذاران ایرانی در داخل و خارج از کشور در این زمینه استقبال می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اقتداری اظهار کرد: شهرستان بندرلنگه از قابلیت‌های مناسبی برای توسعه گردشگری برخوردار است که نیازمند حضور بخش خصوصی است تا بتواند در این زمینه زیرساخت‌های مناسب را برای جذب گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به آنان فراهم کند.

وی افزود: با توجه به ساحل بکر و زیبای شهرستان، راه‌اندازی مجتمع‌های تفریحی، رستوران‌های سنتی و تورهای گردشگری در محدوده ساحل صدف، پارک کوهین و نوار ساحلی یکی از نیازهای این خطه است که متقاضیان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند. این اداره آماده همکاری با سرمایه گذران بخش خصوصی را دارد.

اقتداری تصریح کرد: امیدواریم که با معرفی بیشتر شهرمان به مردم کشور و سایر توریست‌های خارجی بتوان از ظرفیت‌های گردشگری منطقه در ایام مختلف با توجه به ساحلی بودن شهرستان و اعتدال آب و هوایی استفاده کرد.

وی بابیان اینکه در جهت راه‌اندازی فعالیت‌های گردشگری نیاز به سرمایه زیادی نیست، خاطرنشان کرد: به هر میزان زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان فراهم شود و فعالان خصوصی وارد این عرصه شوند می‌توان از ظرفیت گردشگری با توجه به وجود مکان‌های تاریخی و طبیعی زیبا نهایت استفاده را برد.

شهرستان بندرلنگه دارای بیش از ۴۸  اثر تاریخی ثبت‌شده ملی و ده‌ها اثر طبیعی زیباست.