۰ نفر

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی؛

سهم ۴۵ درصدی بخش کشاورزی از منابع ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال و تولید در مناطق روستایی و عشایری

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 271804
سهم ۴۵ درصدی بخش کشاورزی از منابع ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال و تولید در مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال و تولید در مناطق روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جهاد کشاورزی، دکتر محمد خالدی در همایش یک روزه معاونین برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی شمال غرب کشور، گفت: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال و تولید در مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافته است که از این مبلغ ۴۵ درصد در زیربخش‌های کشاورزی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای سال ۱۳۹۷ نیز اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور با هدف تجمیع منابع مختلف تسهیلاتی تدوین شده و تا یک ماه آتی ابلاغ خواهد شد.

خالدی ادامه داد: کلید واژه این اعتبارات پایداری تولید و اشتغال در مناطق روستایی و عشایری است.

رییس اداره کل اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی کشور نیز در این همایش گفت: در سامانه کارا ۵۰ هزار میلیارد ریال طرح ثبت نام شده است که پس از بررسی وضعیت متقاضیان تعدادی از این معرفی شدگان به تصویب رسیده و تا ۲۰ اردیبهشت ماه مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

مهندس نیک‌خواه تاکید کرد: برای جذب حداکثری اعتبارات اختصاصی، ضروری است وضعیت متقاضیان از حیث استعلامات بانکی با دقت بررسی و دقیقاً مطابق ضوابط بانکی اقدام شود.

گفتنی است؛ همایش یک روزه معاونین برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی شمالغرب کشور با هدف بررسی وضعیت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برگزار شد.