۰ نفر

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان کرد:

۹۰درصد از باغات چای بیمه هستند/ ۸۱درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
کد خبر: 271763
۹۰درصد از باغات چای بیمه هستند/ ۸۱درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور، گفت: خسارات سوختگی بوته های چای بر اثر سرمازدگی زیاد بوده اما، خوشبختانه ۹۰درصد از باغات چای تحت پوشش بیمه هستند.

اقتصادآنلاین-سپیده قاسمی؛ محمدصادق حسنی با بیان اینکه از 42 هزار چایکار 38 هزار نفر اقدام به بیمه باغات خود کرده اند، افزود: با همت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور و کمک اتحادیه چایکاران، سال گذشته بیشتر چایکاران اقدام به بیمه باغات خود کرده اند و تنها تعداد معدودی از آن ها بدون بیمه هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان خسارات توسط دستگاه های مربوطه بررسی، کارشناسی و آماده ارائه به مراجع برای پرداخت است.

به گفته حسنی در صورت شرایط مساعدت آب و هوایی هر ساله در بهار 3 تا 4 چین انجام می شود که باغات خسارت دیده یک چین عقب افتاده اند.

وی میزان برگ سبز چای خریداری شده تا امروز را 36 هزار و 656 تن عنوان کرد و گفت: 81 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و 19 درصد آن درجه دو است.

حسنی میزان تولید چای خشک را نیز هشت هزار و 240 تن عنوان کرد.

وی با اشاره به انجام عملیات به زراعی در باغات چای در سه سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه انجام عملیات به زراعی در بیشتر باغات چای و همچنین تجهیز حدود 50 کارخانه چای به ماشین آلات روز، مصرف سوخت گاز به جای گازوئیل و به کارگیری کارشناسان موجب شده کیفیت چای تولیدی افزایش پیدا کند و رضایت کامل از تولیدات داشته باشیم.

حسنی بخشی از افت کیفیت در تعداد معدوی از باغات چای را همزمانی برداشت چای و کشت برنج دانست که فرصت رسیدگی به باغات چای را از آن ها گرفته است.

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور تاکید کرد: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی بوته های آسیب دیده در باغات چای در حال جوانه زدن هستند و به نظر می رسد 10 تا 15 روز آینده آماده برداشت باشند.

وی در پایان توجه به درخواست مصرف چای داخلی در دستگاه ها اجرای و ارگان های دولتی را کمک بزرگی به کشاورزان چایکار دانست و گفت: سندیکای کارخانه های چای آماده همکاری در زمینه مشاوره، نظارت و تامین چای با کیفیت و قیمت مناسب برای دستگاه های اجرای و ارگان های دولتی است تا به صنعت چای کشور جان تازه داده شود.