۰ نفر

تغییر سیستم کشت به‌روش حفاظتی؛

مشکلات زراعت آبی با تمرکز برکشت دیم جبران می‌شود

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 271742
مشکلات زراعت آبی با تمرکز برکشت دیم جبران می‌شود

قائم‌مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در مزارع ایکاردا تغییر سیستم کشت به‌روش حفاظتی است، گفت: بسیاری از مشکلاتی که در زراعت آبی وجود دارد با تمرکز بر زراعت دیم قابل جبران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، جواد وفا بخش در بازدید از مزارع ایکاردا شهرستان کوهدشت با بیان اینکه در سال‌های آینده تمرکز بیشتری روی تولیدات دیم است، افزود: بسیاری از مشکلاتی که در زراعت آبی وجود دارد با تمرکز بر زراعت دیم قابل جبران بوده و خلأهای تولید نیز برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی به دنبال قرارداد بین‌المللی با مرکز تحقیقاتی ایکاردا انجام داده، انتقال تکنولوژی به مزارع کشاورزان به‌صورت مستقیم از نظام تحقیقاتی به داخل مزرعه است.

قائم‌مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعی با بیان اینکه برای آگاهی و بازدید مستقیم کشاورزان از ابداعات، تکنولوژی‌ها و دستاوردهای بخش کشاورزی نمونه مزارع ایکاردا احداث می‌شود، عنوان کرد: توسعه روستایی، ارتقای معیشت کشاورزان به‌ویژه کشاورزان دیم‌کار که هدف اصلی ماست را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه تولید علوفه از دیم‌زارها در تناوب با گندم در شهرستان کوهدشت نتایج بسیار خوبی به‌دست‌آمده است، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در مزارع ایکاردا تغییر سیستم کشت به‌روش حفاظتی است چراکه درروش حفاظتی شخم حذف‌شده و مواد آلی خاک و تنوع گیاه افزایش می‌یابد.

وفا بخش با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود یک سایت دیگری به مزارع ایکاردا در شهرستان کوهدشت اضافه شود، یادآور شد: دستاورد خوبی از مخلوط علوفه و جو حاصل‌شده و نیز کشت دو رقم گندم با نتیجه بسیار عالی در مزارع ایکاردای این شهرستان مشاهده‌ شده است.