۰ نفر

رییس شورای تامین دام کشور در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین؛

هر کیلو گرم لاشه وارداتی اوراسیا ۲۹هزار تومان ، استرالیا ۳۰هزار تومان/ کمبود عرضه نداریم

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲
کد خبر: 264608
هر کیلو گرم لاشه وارداتی اوراسیا  ۲۹هزار تومان ، استرالیا ۳۰هزار تومان/ کمبود عرضه نداریم

رییس شورای تامین دام کشور دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر را سوء استفاده فرصت طلبان از هیجان در بازار دانست و گفت: تغییری در قیمت گوشت قرمز تولید داخل و وارداتی نداشته ایم و افزایش قیمت تنها در خرده فروشی ها و به دلیل سوء استفاده از جو نوسانات قیمت ارز بوده است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی ؛ منصور پوریان در گفت و گو با اقتصاد آنلاین، افزود: هم اکنون هر کیلو گرم لاشه بره سنگین با دنبه 32 هزار و 500 تومان و هر کیلو گرم لاشه بره سنگین بدون دنبه 36 تا 37 هزار تومان روانه بازار می شود.

وی با تاکید بر اینکه در قیمت لاشه های وارداتی تغییر قیمت اتفاق نیفتاده است، افزود: از پایان سال گذشته تا امروز قیمت لاشه وارداتی تغییر نکرده است و هر کیلو گرم گوشت اروسیا 29 هزار تومان و هر کیلو گرم گوشت استرالیا 30 هزار به شبکه توزیع تعریف شده تحویل داده می شود.

به گفته رییس شورای تامین دام کشور، نوسانات قیمت دلار تاثیری در قیمت واردات گوشت قرمز نداشته است و افزایش قیمت نهاده های دامی نیز مربوط به ماه های گذشته است و نمی  توان این دلایل را برای افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر برشمرد.

رییس شورای تامین دام کشور افزایش قیمت به بهانه کمبود عرضه نیز را رد کرد و گفت: نه بخش تولید و نه واردات محدودیتی برای تامین و عرضه گوشت قرمز ندارد و شایعه کمبود عرضه در بازار صحت ندارد.

پوریان در پایان اظهار کرد: سوء استفاده از جو روانی حاکم بر بازار تبدیل به سناریوی تکرای شده است که نشان از ضعف در نظارت دستگاه های ذی ربط دارد.