۰ نفر

دولت مشکل صادرات محصولات کشاورزی را رفع می‌کند

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 264155
دولت مشکل صادرات محصولات کشاورزی را رفع می‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: دولت به منظور سهولت در کار کشاورزان درصدد رفع مشکلات صادرات محصولات کشاورزی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عباس کشاورز عصر جمعه در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان عنبرآباد استان کرمان افزود: دولت با تدبیر خود نگرانی های کشاورزان جنوب کرمان را برطرف می کند.

وی به کشت سیب زمینی در جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: مشکلات صادرات سیب زمینی را پیگیری می کنیم از این رو اگر قیمت محصول کاهش یابد نمی گذاریم کشاورزان متضرر شوند زیرا دومین خوراک کشور ما سیب زمینی است و باید از نظر امنیت غذایی در این زمینه مراقب باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از کشاورزان خواست برنامه هایی را که کارشناسان به آنها ابلاغ می کنند، رعایت کنند تا شاهد بروز مشکلات در این بخش نباشیم.

وی همچنین به قیمت پیاز اشاره کرد و گفت: قیمت فعلی پیاز مناسب نیست در صورتی که قیمت پایین تر بیاید وارد عمل می شویم و نمی گذاریم کشاورزان متضرر شوند.

کشاورز همچنین به کشت محصولات کلزا، ذرت و جو اشاره و عنوان کرد: محصولات یاد شده قیمت تضمینی دارند و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی به نگرانی های بازار گوجه فرنگی نیز اشاره کرد و گفت: با رایزنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با وزیر، خرید تضمینی این محصولات در حال انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت امروز جمعه از مزارع گندم، کلزا،سیب زمینی و پیاز منطقه جنوب استان کرمان بازدید کرد.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان مستقل از مرکز این استان هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.