۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

فروش مرغ منجمد به جای مرغ تازه/ شرکت پشتیبانی مرغ منجمد را ۳هزار تومان زیر قیمت تمام شده می‌فروشد

۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵
کد خبر: 258400
فروش مرغ منجمد به جای مرغ تازه/ شرکت پشتیبانی مرغ منجمد را ۳هزار تومان زیر قیمت تمام شده می‌فروشد

نایب رییس کانون انجمن های صنفی مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلو گرم مرغ منجمد را ۵ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می رساند، افزود: تفاوت قیمت مرغ منجمد با مرغ تازه موجب شده برخی اقدام به فروش مرغ منجد به جای تازه کنند.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ حبیب اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مرغ منجمد را حدود 3 هزار تومان پایین تر از قیمت تمام شده وارد بازار کرده است، گفت: این شرکت هر کیلوگرم مرغ را از مرغداران شش هزار و 750 تومان خرید که با در نظر گرفتن هزینه نگهداری و بسته بندی قیمت تمام شده آن به بیش از 9 هزار تومان می رسد.

وی ادامه داد: این اختلاف قیمت که از محل یارانه دولتی و به بهانه تامین منافع مصرف کننده پرداخت می شود، نتایج منفی برای تولید به همراه دارد که در نهایت به زیان مصرف کننده و اقتصاد کشور تمام می شود.

اسدالله نژاد توضیح داد: اختلاف قیمت زیاد علاوه بر اینکه زمینه سوء استفاده فرصت طلبان و افزایش تخلفات را فراهم می کند با ضربه بر تولید در آینده اقتصاد کشور را در شرایط سخت تر قرار می دهد و این زیان نه تنها شامل تولیدکننده بلکه مصرف کننده نیز خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های دامی در 4 ماه گذشته اظهار کرد: گرانی قیمت مرغ تازه ارتباطی با مرغداران ندارد و افزایش قیمت نهاده های دامی هزینه تمام شده را برای آنان افزایش داده است.

اسدالله نژاد تاکید کرد: عرضه مرغ منجمد زیر قیمت توسط شرکت پشتیبانی در شرایطی که هزینه تمام شده برای مرغداران بالا رفته اقدام منطقی نیست و ضربه به تولید محسوب می شود.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی مرغداران گوشتی ایران با انتقاد از دستگاه های نظارتی، بیان کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی در حالی است که قیمت جهانی آن ها افزایش نداشته و تغییری نیز در سیاست اختصاص ارز مبادله به آن در کشور رخ نداده است و این افزایش قیمت تنها به دلیل خلاء نظارتی اتفاق افتاده و ادامه دارد.

اسدالله نژاد در پایان یادآور شد: بدون هیچ دلیل منطقی در مدت کمتر از 4 ماه هر کیلوگرم ذرت از 750 تومان به یک هزار و 120 تومان و هر کیلو گرم کنجاله سویا از یک هزار و 450 تومان به دو هزار و 150 تومان افزایش یافته است.