۰ نفر

افزایش نظارت سازمان ملی استاندارد ایران بر چای وارداتی

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۴۲
کد خبر: 256338
افزایش نظارت سازمان ملی استاندارد ایران بر چای وارداتی

صبح دوشنبه ۱۴ اسفند، سازمان ملی استاندارد ایران میزبان هیاتی از بخش های دولتی و خصوصی چای هندوستان بود .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از استاندارد، ایران مهمترین واردکننده چای از هندوستان است و سالانه محموله های چای به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون دلار از هندوستان وارد ایران می شود ، این حجم از واردات چای و اهمیت این نوشیدنی در سبد غذایی مردم ایران نظارت و کنترل واردات چای در مسیر از مزرعه تا مصرف را ضروری می سازد.

در این دیدار که به ریاست مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران تشکیل شده بود نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت بهداشت ،گمرک و سازمان چای کشور نیز حضور داشتند .

بر اساس این گزارش ، در این نشست ضمن تاکید بر تقویت روابط طرفین، موضوعاتی چون میزان رطوبت چای وارداتی، میزان فلزات سنگین در چای، میزان باقیمانده آفت کش ها در چای، تازگی چای وارداتی و نحوه کنترل و نظارت بر سلامت چای بررسی شد.

درج تاریخ تولید در مزرعه، در کارخانه و تاریخ انقضا روی محموله های چای وارداتی به منظور اطمینان از تازگی چای، معرفی شرکت های بازرسی مورد تایید طرفین برای نظارت بر مراحل تولید از مزرعه تا مصرف و الزام طرف هندی برای ارائه نتایج آزمون های فلزات سنگین و باقی مانده آفت کش ها بر اساس روشهای آزمون مندرج در استاندارد های ملی ایران مورد تاکید قرار گرفت  .

در نهایت با پیشنهاد هیات ایرانی مقرر شد ظرف یک ماه کارگروه تخصصی از نمایندگان دو طرف تشکیل و مسائل فنی و تخصصی  بررسی و تصمیم گیری شود .