۰ نفر

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت:

شرط سرمایه سازی در بخش کشاورزی، مشارکت جویی است

۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۴۹
کد خبر: 253107
شرط سرمایه سازی در بخش کشاورزی، مشارکت جویی است

اتحادیه ها و تعاونی های روستایی برای جذب اعتبارات ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد تومانی اشتغال فراگیر که تا تیر ماه سال آینده وارد بنگاه های اقتصادی می شود باید پروژه های مناسب و بازارپسند آماده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز یکشنبه در کارگاه اجرایی آخرین مدل های تامین مالی و سرمایه گذاری کشاورزی ایران با اعلام این مطلب گفت: تسهیلات طرح اشتغال فراگیر در مناطق روستایی و عشایری با کارمزد ۴ تا ۸ درصد، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه در اتحادیه های کشاورزی و تعاونی های روستایی است.

مهندس علی اوسط هاشمی افزود: اولویت پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت با اتحادیه ها و تعاونی ها است و برای جذب این سرمایه باید فکرها به پروژه هایی با توجیه اقتصادی و قابل قبول تبدیل شود.

وی در عین حال بر سرمایه انسانی تاکید کرد و اظهار داشت: لازمه توسعه، توجه به سرمایه انسانی است و در این راستا باید از سرمایه های انسانی در مجموعه های خود درست استفاده کنیم .

هاشمی با بیان این که انسان سرمایه اصلی است و امروز دیگر نمی توان قدرت افکار عمومی را نادیده گرفت، تصریح کرد: شرط سرمایه سازی، مشارکت جویی است و جامعه مشارکت پذیر است و از این رو باید به گردش آرا و نظرات مردم توجه کنیم تا سرمایه به سیستم اتحادیه ها و تعاونی های روستایی بازگردد.

وی اعتمادسازی در اتحادیه ها و تعاونی های روستایی را ضروری خواند و گفت: در این راستا نقش کارآفرینان و ارزش افزایی مهم است تا سرمایه مردم در مسیر درست قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران،قدرت تجزیه و تحلیل بازار را شرط ماندگاری در بازار دانست و در عین حال بر خلاقیت، دانش و به روز شدن در عرصه فعالیت های اقتصادی تاکید کرد.

وی گفت: نقش های سنتی برای ارایه و توزیع محصولات پاسخگوی جامه نیست و اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی باید سهم بیشتری از فضای مجازی را به فعالیت های خود اختصاص دهند.