۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

آب و خاک کشور ظرفیت تامین نیاز ما را دارد/ تولید بیش از ۲۰۰هزارتن ماهی در قفس تا ۵سال آینده

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰
کد خبر: 251569
آب و خاک کشور ظرفیت تامین نیاز ما را دارد/ تولید بیش از ۲۰۰هزارتن ماهی در قفس تا ۵سال آینده

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر از آب و خاک کشور خوب استفاده شود علی رغم کمبودها می توانیم نیازمان را از داخل تامین کنیم.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ محمود حجتی امروز در مراسم تودیع و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر بی سابقه بودن سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به بخش کشاورزی موجب شده از محل منابع صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه  آب و خاک کشور ظرفیت تامین نیاز ما را دارد، افزود: اگر از این منابع به درستی بهره‌برداری کنیم با تمام محدویت‌ها می‌توانیم نیاز خود را در داخل تامین کنیم.

حجتی تخصیص ۱۰ میلیارد دلار به حوزه آب و خاک کشور، را مورد اشار قرار داد و ادامه داد: یکی از برنامه‌های که برای افزایش بهره‌وری آب در حال انجام است توسعه آبیاری نوین در ۴۶ هزار هکتار مزارع استان سیستان بلوچستان است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی ؛ برای اجرای این طرح تا کنون ۵۰۰ میلیون دلار هزینه شده است و برای سال آینده نیز ۳۵۰ میلیون دلار اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های مشابه؛ طرح ۵۵۰ هکتاری ایلام و خوزستان است که تا پایان سال ۳۰۰ هزار هکتار این طرح اجرا خواهد شد.

حجتی تاکید کرد: همه طرح‌های ما با محیط زیست سازگار بوده و با استفاده از ابزار مورد نیاز علاوه بر در نظر گرفتن محدودیت‌های زیست محیطی نیاز خود را تامین می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی توسعه پرورش ماهی در قفس را از جمله برنامه‌های سازگار با محیط زیست عنوان کرد و گفت: در طرح پرورش ماهی در قفس امسال ۱۶ هزار تن، سال آینده ۲۰ هزار تن و سال ۹۸، ۵۰ هزار تن ماهی تولید خواهد شد و برنامه ما آن است که در ۵ سال آینده میزان تولید ماهی در قفس را به بیش از  ۲۰۰ هزار تن برسانیم.

وی یادآور شد: ایران در حال حاضر بزرگترین تولید کننده ماهی قزل‌آلا در دنیا و بزرگترین برداشت کننده تن ماهی‌ها در دنیا به شمار می رود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود حمایت و توسعه کشت گیاهان دارویی را از ظرفیت‌های تولید، اشتغال و درآمدزایی برای کشور دانست و بیان کرد: تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این حوزه  بدست آمده است به طور مثال در مناطق کم آب کشور اکنون فعالیت‌های متعددی مانند کشت گل نرگس انجام می‌شود و کشاورزان توانسته‌اند ۲۵ میلیون تومان از این محل درآمد داشته باشند همچنین در کشت دیم گل محمدی نیز کارهای خوبی انجام شده است.

حجتی در پایان گفت: امیدواریم با کمک سربازان بی‌نام و نشان عرصه تولید و همکاران خود در وزارت جهاد کشاورزی قدردانی حمایت رهبر معظم انقلاب از این بخش باشیم.

بنابراین گزارش؛ در این مراسم از آیت‌الله عالمی نماینده سابق ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تقدیر به عمل آمده و حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد.