۰ نفر

صادرات۱۶۰تن زعفران در ۱۰ماهه

۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۳۱
کد خبر: 251057
صادرات۱۶۰تن زعفران در ۱۰ماهه

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه تا پایان دی ماه سالجاری ۱۶۰ تن طلای سرخ از کشور صادر شده است، گفت: خرید توافقی باعث افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت این محصول شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا میری با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم زعفران حداقل ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان و حداکثر ٥میلبون و ٢٠٠ هزار تومان است، گفت: خرید توافقی این محصول توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی حدود سه ماه اشت که شروع شده و طی این مدت قیمت حدودا ١٥ تا ٢٠ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: خرید توافقی زعفران توسط سازمان تعاون روستایی که با هدف حمایت از کشاورزان انجام شده اقدام پسندیده ای بوده ولی نحوه عملکرد آنان مورد نقد ما بوده که مقابل صادرکنندگان جبهه گرفتند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: امیدواریم از این حالا به بعد این ایرادات رفع شود؛ توصیه بنده این است که بین سازمان تعاون روستایی  و صادرکنندگان تعامل برقرار شود کمااینکه در گذشته نیز این تعامل وجود داشته است.

میری در بخش دیگری از سخنان خود به صادرات زعفران نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان دی ماه ١٦٠ تن زعفران از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٣٣ درصد رشد داشته است.