۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

قیمت اقلام تنظیم بازار شب عید اعلام شد/ عرضه ۶۰هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۳۲
کد خبر: 249761
قیمت اقلام تنظیم بازار شب عید اعلام شد/ عرضه ۶۰هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۶۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید ذخیره سازی شده است که توزیع مرحله اول آن از فردا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز می‌شود و مردم می‌توانند از ۲۰ بهمن اقدام به خرید این برنج‌ها کنند.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ یزدان سیف، در نشست خبری امروز که به مناسبت دهه فجر برگزارشد، اظهار کرد: توزیع برنج تنظیم بازار شب عید در دو مرحله خواهد بود که توزیع مرحله نخست آن به میزان 30 هزارتن ابلاغ شده است.

وی درباره قیمت هرکیلوگرم از انواع برنج تنظیم بازار شب عید بیان کرد: هر کیلو گرم برنج هندی 1121 ، به قیمت 5600 تومان، هر کیلو گرم برنج هندیPR ،به قیمت 2600 تومان و هر کیلوگرم برنج تایلندی هومالی،  3900 تومان در کیسه‌‎های 10 کیلوگرمی عرضه خواهد شد.

سیف روغن، شکر و کره حیوانایی را از دیگر اقلام تنظیم بازار شب عید عنوان کرد و گفت: هر کیلو گرم شکر با قیمت 2722 تومان ، کره حیوانی 100 گرمی با قیمت 2720 تومان و روغن با 5 تا 10 درصد زیر قیمت بازار برای شب عید تدارک دیده شده و آماده عرضه است.

رکوردشکنی در تولید شکر

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 650 هزارتن شکر در کشور تولید شد، گفت: امسال میزان تولید شکر در کشور قریب به دو میلیون تن خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال 8 میلیون تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شده است که این مقدار همراه با نیشکر خریداری شد موجب کاهش شدید واردات شکر به کشور شده است.

سیف یادآور شد: شرکت بازرگانی دولتی در سال جاری حدود 100 هزار تن شکر تولیدی کارخانجات را خریداری کرده و این روند تا به تعادل رسیدن بازار ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در سال جاری حدود 15 هزار میلیارد تومان از درآمد کشاورزان از طریق فروش گندم و چغندرقند بوده است، اظهار کرد: امسال یک هزار و 300 میلیارد تومان از پول چغندرقند خریداری شده به چغندرکاران پرداخت شده و امیدواریم بقیه مطالبات آنها  نیز از سوی کارخانجات چغندرقند پرداخت شود.

سیف همچنین درباره خرید تضمینی دانه‌‎های روغنی توسط این شرکت، گفت: برای سال آینده، خرید تضمینی 575 هزار تن دانه روغنی برنامه‌ریزی شده که بخش عمده آن مربوط به دانه روغنی کلزا است.

ثبت 1021 مرکز خصوصی خرید تضمینی گندم

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال آینده برای خرید تضمینی گندم از توان بخش خصوصی بیشتر استفاده خواهیم کرد، افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها تا به امروز 1021 مرکز خرید تضمینی گندم در سامانه ثبت شده و از تعاونی‌‎ها و افرادی که خواهان مباشرت و مشارکت در خرید تضمینی سال زراعی آینده هستند، تا پایان بهمن فرصت ثبت نام در سامانه شرکت را دارند، تا پس از ارزیابی‌ صورت گرفته با آمادگی بیشتری وارد فصل خرید خواهیم شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید توافقی برنج نیز گفت: در دو ماه گذشته با فرض باقی ماندن برنج بر روی دست کشاورزان و مشکلات در فروش محصولشان روبه‌رو شدیم که به همین خاطر بازرگانی دولتی زیرساخت‌های لازم خرید در استان‌های گیلان و مازندران را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه مراکز خرید در این دو استان دایر است، افزود: با توجه به آنکه کشاورزان محصول خود را به کارخانه‌های شالیکوبی به فروش رسانند، محصولی روی دست آنها باقی نمانده است و به همین منظور تاکنون کمتر از هزار تن ارقام پرمحصول برای تامین ذخایر استراتژیک از کشاورزان خریداری شده است.