۰ نفر

مطالبات کلزاکاران به‌زودی تسویه می‌شود

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰
کد خبر: 230045
مطالبات کلزاکاران به‌زودی تسویه می‌شود

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد با بیان اینکه صندوق بیمه اعلام کرده بزودی مطالبات کلزاکاران را تسویه کند، گفت: دولت باید روغن را از سبد کالاهای اساسی خارج کند.

علیرضا مهاجر درباره عدم پرداخت خسارت بیمه کلزاکاران اظهارداشت: صندوق بیمه بدهی زیادی به کشاورزان دارد، دولت باید به این صندوق پول بدهد تا آنان نیز بتوانند بدهی کشاورزان را تسویه کنند؛ براساس پیگیری های انجام شده و در آخرین جلسه‌ای که ما با مسئولان این صندوق داشتیم اعلام کردند بزودی مطالبات کلزاکاران را تسویه خواهند کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی درباره  اینکه عدم پرداخت به موقع خسارت در اشتیاق کشاورزان در بیمه کردن مزارع خود، تاثیر دارد، افزود: دولت به دلیل مشکلات مالی که داشت نتوانست به موقع بیمه را ساپورت کند و بیمه هم نتوانست مطالبات کشاورزان را به هنگام واریز نماید ولی با تدابیری که وزارت جهاد کشاورزی بویژه شخص وزیر اندیشیده و با همکاری دولت مطالبات بزودی تسویه می شود.

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که ما داریم، این است که روغن جز کالاهای اساسی محسوب می شود، گفت: وقتی این کالا جزو کالاهای اساسی است از ارز دولتی برای واردات آن استفاده می شود، بنابراین قیمت تمام شده واردات ارزان تر از تولید داخلی می شود و به همین دلیل نیز اشتیاق به واردات بیشتر است تا خرید محصول داخلی.

مهاجر ادامه داد: تا زمانی که دولت این مشکل را حل و روغن را از سبد کالاهای اساسی خارج نکند، این مشکل همچنان وجود خواهد داشت؛ تاکنون برای هیچ کس از نخوردن روغن اتفاقی نیفتاده اما بسیاری از مردم ما بر اثر خوردن روغن های بی کیفیت آسیب دیده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده درباره خودکفایی گندم، اضافه کرد: ساختار کشور ما از زمان قاجار تاکنون تجاری است، همیشه حرف واردکنندگان و تجار به مسئولان نزدیک تر است تا تولیدکنندگان و کشاورزان؛ آنها به دلیل ثروت و دسترسی که دارند حرفهایشان را راحت مطرح می کنند.

مهاجر با بیان اینکه عده ای با مطرح کردن مباحث نادرستی  مانند کیفیت پایین گندم داخلی و گران بودن آن می خواهند شرایط را برای واردات فراهم کنند اما این بار نمی توانند چنین اقدامی انجام دهند، تصریح کرد: یارانه ای که دولت به گندم می پردازد یارانه به مصرف کننده نان است،

وی افزود: ما امیدوار هستیم رسانه ها به تولید داخل کمک کنند و ذهن مسئولان را درباره اتفاقاتی که در آینده قرار است رخ دهد، شفاف نمایند تا تصمیمات درستی اتخاذ کنند.