۰ نفر

۲۳مهر در تهران؛

برگزاری همایش «نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار»

۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵
کد خبر: 225076
برگزاری همایش «نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار»

همزمان با روز جهانی زن روستایی؛ نخستین همایش ملینقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار فردا (23 مهرماه) در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، 23 مهرماه سال جاری مقارن با 15 اکتبر ، روز جهانی زن روستایی نامگذاری شده است. به‌منظور بزرگداشت روز جهانی زن روستایی و ارج نهادن به جایگاه و نقش زنان روستایی و عشایری کشورمان اولین همایش ملی" نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار" با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذی‌ربط 23 مهر سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

فروغ‌السادات بنی‌هاشم دبیر همایش در زمینه اهداف همایش اظهار داشت : روز جهانی زن روستایی، فرصتی است برای توجه بیشتر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان روستایی و عشایری کشور و تلاش برای متناسب کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها با امکانات، فرصت‌ها و منابع مادی و غیرمادی که باید در اختیار آن‌ها قرار گیرد.بنی‌هاشم افزود: این همایش با هدف معرفی و تبیین نقش زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار، ایجاد حساسیت و توجه نسبت به حضور و مشارکت زنان در توسعه، ضرورت توان‌افزایی این گروه و در نظر گرفتن سهم آن‌ها از منابع مادی و غیرمادی در سطوح برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برگزار می‌شود.

آنچه وزارت جهاد کشاورزی در طی 23 فعالیت در حوزه زنان روستایی و عشایری انجام داده است، الگویی از توسعه همه‌جانبه و پایدار است که تنها با مشارکت کلیه بخش‌های مرتبط با توسعه روستایی می‌تواند گسترش یابد و جریان سازی شود .

انتظارمی رود این همایش فرصتی مناسب برای ایجاد حساسیت و جریان‌سازی در زمینه توان‌افزایی زنان روستایی و عشایری در روند برنامه‌های توسعه باشد.