۰ نفر

مدیرکل امور محصولات جهادکشاورزی در گفتگو با اقتصاد آنلاین خبر داد:

تولید ۳میلیون و ۳۰۰هزار تن شلتوک برنج در کشور/ پیش‌بینی تولید ۹میلیون و ۵۰۰هزار تن ذرت علوفه‌ای

۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۲
کد خبر: 218586
تولید ۳میلیون و ۳۰۰هزار تن شلتوک برنج در کشور/ پیش‌بینی تولید ۹میلیون و ۵۰۰هزار تن ذرت علوفه‌ای

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی مناسب در استان های شمالی میزان برداشت شلتوک برنج به 3 میلیون 300 هزار تن رسید.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ فرامک عزیز کریمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه از این میزان شلتوک 65 تا 70 درصد برنج سفید استحصال خواهد شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال با تولید دو میلیون و 300 هزار تن برنج سفید به رکورد جدیدی در تولید این محصول دست پیدا کنیم.

وی درباره دلایل افزیش تولید برنج در کشور، خاطر نشان کرد: شرایط جوی مناسب به شالیکاران استان‌های شمالی اجازه  کشت دوم به دو روش نشا دوباره و پرورش ساقه شالی (رتون) یا به اصطلاح محلی دونوج را داد، همچنین سیاست گذاری های صحیح دولت نسبت به کنترل و نظارت بر واردات برنج ، توجه به مکانیزاسیون و قیمت مناسب برنج ایرانی در سال گذشته موجب شد تا هیچ شالیزاری به صورت نکاشت رها نشود و کشاورزان نسبت به کاشت محصول علاقمند شوند.

عزیز کریمی سطح کشت دوم را در استان های گیلان و مازندران حدود 140 هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد با این میزان تولید نیاز چندانی به واردات نباشد و بازار این محصول نیز شرایط مناسبی را داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی از افزایش تولید ذرت علوفه در سالجاری نیز خبر داد و گفت: برداشت این محصول به تازگی در برخی از استان ها آغاز شده است و پیش بینی می شود بیش از 9 میلیون و 500 هزار تن از این محصول در سالجاری تولید شود.