۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

۲۰ هزار میلیارد تومان خسارات سیل به کشاورزی کشور

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبر: 658939
 ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارات سیل به کشاورزی کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی کشور بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از سیل خسارت دیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محمدمهدی برومندی در حاشیه بازدید از شهرستان‌های شمالی فارس، گفت: برای بازسازی و اصلاح باغات از محل اعتبارات سرمازدگی و خشکسالی که در دولت تصویب شده و هم با توجه به لایحه‌ای که به دولت تقدیم کردیم برای جبران خسارت سیل اخیر در بخش کشاورزی، استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: بخش کشاورزی کشور بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از سیل خسارت دیده است که امیدواریم با تأمین منابع مالی مورد نیاز در بازسازی و اصلاح باغ‌ها کمک کنیم.

برومندی با بیان اینکه شهرستان بوانات در استان فارس دارای بیش از ده هزار هکتار باغ و یکی از قطب‌های تولید گردو و انگور کشور است، اظهار کرد: متأسفانه امسال باغ‌های این شهرستان با دو مشکل اساسی مواجه شده است.

به گفته وی؛ در ابتدای سال یک سرمازدگی بسیار شدید در شهرستان بوانات داشتیم که بسیاری از باغات گردو، انگور و سایر میوه‌ها دچار سرمازدگی شدند؛ مسئله دوم سیل اخیر هست که مشکلات زیادی را به وجود آورده با توجه به منابع آبی این باغات که اغلب قنوات است که آسیب دیده اند.

معاون وزارت جهاد کشاورزی افزود: تقریباً یک چهارم قنوات استان فارس در شهرستان بوانات قرار دارد و بسیاری از قنوات از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده که مسئله‌ای بسیار ویژه و فوق‌العاده مهم است.