۰ نفر

هواشناسی کشاورزی اعلام کرد؛

هشدار تندباد به زنبورداران

۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۴
کد خبر: 654043
هشدار تندباد به زنبورداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد شدید و لحظه ای زنبورداران، گلخانه داران و باغداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش بادهای لحظه ای تولیدکنندگان نسبت به محافظت از گلخانه ها و درختان جوان و احتیاط در سم پاشی و درختان اقدام کنند.

به گفته او، با وقوع وزش بادهای شدید، باغداران تسریع در برداشت میوه  جهت جلوگیری از میوه های رسیده و آبدار  را در دستور کار قرار دهند.

رفیعی می گوید: باغداران نسبت به محافظت از درختان در برابر وزش باد شدید و آبیاری منظم اقدام کنند، همچنین تولیدکنندگان استحکام سقف گلخانه، دامداری و مرغداری را بررسی کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به گرمای هوا زنبورداران نصب سایه بان، استفاده از آب خنک و شربت رقیق برای تامین آب زنبورها در دستور کار قرار دهند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۶۳.۷ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۳۶.۵میلی متر و بلندمدت ۲۲۸.۵ میلی متر است که این امر افزایش ۱۹.۹ درصدی بارش نسبت به سال قبل  و کاهش ۲۸.۴ درصدی دوره نرمال نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی تا روز سه شنبه در اغلب مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود و همواره هوای گرم در کشور استقرار دارد.

در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان طی ساعات بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد که در برخی نقاط گرد و خاک دور از انتظار نیست. همچنین روز چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان، ارتفاعات کرمان و جنوب شرق فارس رگبار پراکنده رخ می دهد.