۰ نفر

رییس اتحادیه پرنده و ماهی مطرح کرد؛

احتمال کاهش قیمت مرغ در عمده فروشی ها

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 635352
احتمال کاهش قیمت مرغ در عمده فروشی ها

رییس اتحادیه پرنده و ماهی افزایش عرضه مرغ را علت اصلی کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی قیمت مرغ به کمتر از نرخ مصوب در عمده فروشی اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛مهدی یوسف خانی گفت: امروز با افزایش عرضه قیمت مرغ در عمده فروشی به کمتر از نرخ مصوب رسیده که در روزهای آتی با افزایش عرضه احتمال کاهش مجدد قیمت در عمده و خرده فروشی‌ها وجود دارد.

به گفته او، قیمت مرغ تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست که با اصلاح نظام یارانه و اعلام‌ قیمت های جدید که برای تولیدکننده مناسب است، پیش بینی می شود که میزان تولید و عرضه افزایش یابد.

رییس اتحادیه پرنده و ماهی می‌گوید، با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب مرغ در خرده فروشی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که با این وجود در عمده فروشی ها قیمت ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان است و هم اکنون به سبب مازاد عرضه با نرخ ۵۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

با توجه به شرایط مساعد تولید کمبودی در تامین و عرضه مرغ وجود ندارد، لذا مسئولان اتحادیه و تشکل‌های تولیدی به مردم توصیه می‌کنند که به میزان نیاز روزانه خریداری کنند چرا که هجوم افراد برای خرید و تقاضای کاذب زمینه را برای سودجویی افراد فراهم می کند.

قبل از اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی ها ۳۱ هزار تومان بود.