۰ نفر

رییس شورای تامین کنندگان دام؛

حجم انبوه دام روی دست دامدار مانده است

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۳۹
کد خبر: 627048
حجم انبوه دام روی دست دامدار مانده است

رییس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به حجم انبوه دام روی دست دامدار، عرضه گوشت بالاتر از ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان گرانفروشی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور پوریان گفت: از هفته دوم فروردین قیمت دام و گوشت به سبب ازدیاد عرضه رو به کاهش است.

او قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۶۷ تا ۷۰ هزار تومان و دام سنگین را ۶۵ تا ۶۸ هزارتومان اعلام کرد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، سردست گوساله ۱۹۰ تا ۲۱۰ هزار تومان و چرخ کرده ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است.

پوریان می‌گوید: قیمت کنونی هر کیلو لاشه گوسفندی در عمده فروشی‌ها ۱۳۷ هزار تومان و لاشه گوساله ۱۲۵ هزار تومان است که براین اساس قیمت منطقی در خرده فروشی‌ها ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

رییس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به واردات ۱۰ هزار تن گوشت توسط پشتیبانی امور دام، کاهش مصرف در نیمه اول سال و مازاد دام با حجم انبوه گوشت روبه‌رو هستیم.

بسیاری از دست اندرکاران بخش گوشت بر این باورند که با توجه به حجم دام، فروش گوشت بالاتر از ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان گرانفروشی است که دستگاه‌های مسئول باید پاسخگو باشند. همچنین صادرات دام مازاد به منظور حمایت از دامدار باید آزاد شود.