۰ نفر

افزایش گزارش گران فروشی و کم فروشی برنج در بازار

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۳
کد خبر: 612986
افزایش گزارش گران فروشی و کم فروشی برنج در بازار

بر اساس بازرسی های امروز وزارت جهاد کشاورزی تقلب، گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی به ویژه در حوزه برنج از تخلفات بارزی بود که وجود داشته و متخلفان جریمه شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، پیش از این روایت‌هایی از گرانفروشی و کم فروشی برخی محصولات غذایی به ویژه در حوزه برنج در بازار وجود داشت که امروز هم بازدید میدانی بازرسان خود وزارت جهاد کشاورزی آنرا تایید کردند.

آنطور که وزارت جهاد کشاورزی گزارش داده امروز بازرسان و مدیران جهاد کشاورزی استان تهران، سرزده از یک فروشگاه‌ زنجیره‌ای بزرگ در تهران بازدید و از نزدیک بر نحوه فروش و قیمت‌ها نظارت کردند، اما نتیجه حاکی از تخلفات گسترده بوده است.

در این بازدید تخلفات زیادی از جمله تقلب، گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی به ویژه در حوزه برنج از تخلفات بارزی بود که امروز کشف و جریمه شده است. 

در این بازدید میدانی، مسعود امرالهی مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، سعید پازوکی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و تعدادی از مدیران دیگر جهاد کشاورزی این استان حضور داشتند و دوربین رسانه‌ها هم با آنها همراه بود.

پیش از این گزارش‌هایی از سوی مردم درباره کم فروشی و گرانفروشی محصولات کشاورزی و غذایی از جمله برنج وجود داشت.

یک خانم میانسال گفت: در یک بسته ۱۰ کیلوگرمی که از فروشگاه خریداری کرده بود تقریبا یک  کیلوگرم وزن کمتری داشت.

برخی از این گزارش‌های کم فروشی از خرید از «سامانه بازرگام» بود که به تازگی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی راه اندازی شده است.

یک خریدار گفت در یک خرید 4 کیلوگرمی مرغ، حدود نیم  کیلوگرم کمتر داده اند.

گرانفروشی برنج در بازار هم فراوان است، در حالی که وزارت جهاد کشاورزی امروز قیمت هر کیلوگرم برنج طارم ایرانی درجه یک ۶۵ هزار تومان، برنج طارم درجه دو ۶۰ هزار تومان، برنج ایرانی شیرودی ۴۲ هزار تومان، برنج هندی وارداتی ۳۰ هزار تومان و برنج پاکستانی وارداتی را ۳۱ هزار تومان تعیین کرده اما قیمت‌های بازار بیشتر است به طوری که برنج ایران ۸۰ هزار تومان به فروش می رود