۰ نفر

هشدار هواشناسی به کشاورزان و باغداران

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۰۵
کد خبر: 607880
هشدار هواشناسی به کشاورزان و باغداران

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حقیقت گفت: در مناطق جنوب غرب، شمال غرب و غرب بعد از سامانه بارشی کاهش دما انتظار می رود که با این وجود کشاورزان و باغداران از  مصرف کودهای نیتروژنه در باغات و مزارع اجتناب کنند.

به گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، با توجه به شرایط جوی در مناطق جنوب غرب، شمال غرب، غرب و بخش هایی از شمال شرق هیچ گونه محلول پاشی و سم پاشی انجام نشود.

حقیقت گفت: در اکثر مناطق نیمه شمالی نیازی به آبیاری نیست و کشاورزان نسبت به خاموش کردن سیستم های آبیاری تحت فشار اقدام کنند.

براساس آمار مرکز پایش هواشناسی کشاورزی از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۱۰۴.۲ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۷۸.۸ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۱۱.۶ میلی متر است که این امر افزایش ۳۲.۲ درصدبارش نسبت به سال قبل و کاهش ۶.۶ درصدی دوره نرمال بلندمدت را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز  در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شرق ایلام بارش ادامه دارد و کاهش دما در استان‌های نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و از روز دوشنبه تا پنجشنبه در اکثر مناطق جوی آرام و پایدار را شاهد خواهیم بود.

با توجه به آنکه بارش در برخی استان ها کمتر از دوره نرمال است؛ بنابراین شرایط مساعد بارندگی در یک دوره نمی تواند تاثیری در جبران خشکسالی و کم آبی اخیر داشته باشد.