۰ نفر

هفته آینده؛

گوجه فرنگی ارزان می شود

۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۱
کد خبر: 531436
 گوجه فرنگی ارزان می شود

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: گوجه فرنگی معمولی سه هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تومان عرضه می‌شود و از هفته آینده گوجه فرنگی از بندرعباس، شیراز و قزوین به دست ما می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، مصطفی دارایی‌نژاد، با اشاره به وضعیت بازار میوه و تره‌بار و اینکه گرانی گوجه فرنگی صحت دارد یا خیر گفت: گوجه فرنگی در میدان تره بار به قیمت سه هزار  و ۵۰۰ تا پنج هزار تومان به فروش می‌رسد، ولی قیمت گوجه گلخانه‌ای هشت هزار تومان است، زیرا دارای  بذر ۸۳۲۰، بوته‌ای و تازه است به همین دلیل قیمت آن بیشتر است.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: گوجه معمولی سه هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تومان عرضه می‌شود و از هفته آینده گوجه فرنگی از بندرعباس، شیراز و قزوین به دست ما‌ می‌رسد.

وی گفت: به احتمال زیاد برای هفته آینده قیمت گوجه فرنگی کاهش پیدا می‌کند و از دوشنبه به بعد گوجه گلخانه‌ای هشت هزار تومانی هم به پنج  یا شش هزار تومان تغییر می‌کند.

دارایی نژاد بیان کرد: کف قیمت‌ها در میدان تره بار چهار هزار تومان و سقف آن هشت هزار تومان است و تفاوت این قیمت‌ها بستگی به نوع و کیفیت محصول دارد که فروشندگان ۳۰ درصد به محصول  اضافه می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: هفته آینده گوجه فرنگی به تعادل خود باز‌ می‌گردد و کلیه محصولات کشاورزی اعم از زردآلو، گیلاس و سیب گلاب به فراوانی عرضه می‌شود.

دارایی نژاد تاکید کرد: تولید محصولات نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است، ولی باید تدبیری قرار بدهند تا برای کشاورزان هم صرف داشته باشد به طور مثال کرایه هندوانه کیلویی هزار و ۳۰۰ تومان است.