۰ نفر

کاهش ١٠هزار تومانی قیمت؛

گوشت قرمز ارزان شد

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶
کد خبر: 529765
گوشت قرمز ارزان شد

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ١٠ هزار تومانی قیمت این نوع گوشت نسبت به فروردین ماه خبر داد و گفت: کشتار دام های مولد نگران کننده است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفندی نسبت به فروردین ماه ١٠ هزار تومان کاهش یافته است، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت شیشک با کیفیت برای مصرف کنندگان بین ١٢۵ تا ١٢٨ هزار تومان است ضمن اینکه قیمت گوشت بره ماده با وزن‌های سبک تر ۵ تا ۶ هزار تومان از این قیمت کمتر است.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی و نامناسب بودن وضعیت مراتع کشور، افزود: به دلیل کمبود و گرانی علوفه دامداران ناچار به فروش دام‌های خود در وزن‌های پایین هستند بنابراین عرضه دام زیاد شده است.

ملکی تصریح کرد: به همین جهت قیمت گوشت روند نزولی داشته که البته شرایط ایجاد شده برای دامداران کشور به شدت نگران کننده است.

وی تاکید کرد: اینکه دامداران هم اکنون در زیان شدید هستند و ناچارند که دام‌های خود را زودتر از موعد به بازار عرضه کنند، ممکن است در ٣ تا ۴ ماه آینده کشور را با مشکل کمبود دام و گوشت مواجه کند.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی مناطق کشور، به دلیل شرایط ایجاد شده دام‌های مولد نیز کشتار می‌شوند، گفت: این اقدام بسیار خطرناک و نگران کننده است و می‌تواند ذخایر ژنتیک دامی کشور را با مشکل مواجه کند.