۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان نان‌ سنگک پاسخ داد؛

قیمت هر قرص نان سنگک چند؟

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷
کد خبر: 526833
قیمت هر قرص نان سنگک چند؟

رییس اتحادیه فروشندگان نان‌ سنگک گفت: اخیرا هیچ افزایش قیمتی برای نان سنگک رخ نداده، اما از دولت خواستاریم تا فکری برای این موضوع کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اصغر پابرجا رییس اتحادیه فروشندگان نان‌ سنگک ، در خصوص افزایش قیمت نان اظهار کرد: هیچ افزایش قیمتی برای انواع نان به خصوص نان سنگک رخ نداده و در حال حاضر با قیمت‌های قبلی نان می‌فروشیم.

او افزود: قیمت هر قرص نان سنگک با آرد دولتی یک هزار و ۸۰۰ تومان است و اخبار اخیری که در خصوص افزایش قیمت نان در فضا‌های مختلف درج شده، در واحد‌های نانوایان سنگک رخ نداده است و هرگونه افزایش قیمت را تکذیب می‌کنم.

رییس اتحادیه فروشندگان نان‌ سنگک بیان کرد: البته ممکن است برخی واحد‌های صنفی به دلیل به صرفه نبودن قیمت فروش نسبت به هزینه‌های تولید، اقدام به افزایش غیر قانونی قیمت نان کنند، اما با این واحد‌ها برخورد می‌شود.

پابرجا ادامه داد: البته در این زمینه به واحد‌های صنفی حق می‌دهیم؛ چرا که افزایش مصوب قیمت نان بیش از یک سال است که رخ نداده، اما از طرفی هم هزینه‌های جاری و غیر جاری بعضا تا ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

او تصریح کرد: اما با تمام این احوال با واحد‌های صنفی متخلف برخورد خواهیم کرد و چند مورد برخورد هم در هفته‌های اخیر رخ داده که مسئولان این واحدهای صنفی متخلف مجبور به پرداخت جریمه و حتی تعطیلی چند هفته‌ای شده‌اند.

رییس اتحادیه فروشندگان نان‌های سنگکی ابراز کرد: مردم هم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شماره واحد صنفی مربوطه را به سامانه ۱۲۴ یا اتحادیه نانوایان سنگک اعلام کنند.

پابرجا افزود: متوجه تضعیف وضعیت مالی برخی از اقشار جامعه هستیم، اما واحد‌های صنفی نیز این رو‌زها نه تنها هیچ سودی نمی‌کنند، بلکه برخی از آن‌ها متحمل ضرر نیز شده‌اند.

او مطرح کرد: در شرایط فعلی بهترین کار این است که دولت متوجه هزینه‌های جاری نانوایان شود تا این هزینه‌ها تا حدودی برای نانوایان جبران شود تا با سودی حداقلی اقدام به فروش نان کنند.