۰ نفر

در فروشگاه‌های زنجیره ای تهران؛

عرضه مرغ بسته‌بندی آغاز شد

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۰۸
کد خبر: 521106
عرضه مرغ بسته‌بندی  آغاز شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اعلام کرد: از امروز عرضه مرغ بسته‌بندی در فروشگاه های زنجیره ای سطح استان آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حشمت الله عسگری امروز در جلسه کمیته ساماندهی مرغ با اشاره به ابلاغ مصوبه عرضه مرغ قطعه بندی شده اظهار داشت: مازاد مرغ مغازه ها، قطعه بندی و بسته بندی می شود و در اختیار فروشگاه ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ۹۶ واحد فعال در زمینه قطعه بندی و بسته بندی مرغ داریم که بیش از ۲۰۰ تُن مرغ نیاز دارند که برنامه ریزی برای تامین این نیاز انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: ایجاد سامانه ای جهت ساماندهی توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ ضروری است تا تامین، توزیع و عرضه مرغ بر اساس ساختار درست انجام شود.

عسگری خاطرنشان کرد: باید مرغ از شکل توزیع سنتی در بازار بهمن و سپس به سمت میادین و صنوف تغییر کند و بر مبنای سامانه به شکل مناسب ساماندهی شود تا مشکلات در تامین ضروریات زندگی مردم ایجاد نشود.

 گرانی و کمبود مرغ از نیمه دوم سال گذشته کلید خورد و برخی دلالان آتش بیار این موضوع شدند.

پس از آن عرضه مرغ با نرخ دولتی در میادین میوه و تره بار آغاز شد اما ایجاد صف های طولانی موجب شد که تلاش دولت برای تامین این نیاز اساسی مردم بیش از پیش شود و عرضه گسترده تر مرغ در تهران برای کاهش صف خرید و قیمت این محصول آغاز شد.