۰ نفر

وزارت کشاورزی؛

ثبت سفارش نهاده‌های دامی متوقف نشده است

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷
کد خبر: 519602
ثبت سفارش نهاده‌های دامی متوقف نشده است

وزارت جهاد کشاورزی موضوع توقف ثبت سفارش نهاده های دامی را که روز گذشته توسط یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران مطرح شده بود، رد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روز گذشته  کاوه زرگران - عضو اتاق بازرگانی تهران  اعلام کرده بود که  از ۲۰ اسفندماه تاکنون به دلیل جابه‌جایی اختیارات از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به وزارت جهاد کشاورزی، هیچ ثبت‌سفارشی در حوزه نهاده‌ها انجام نشده و حتی برخی محموله‌هایی که وارد شده نیز به دلیل نقص مدارک و مشخص نبودن نهاد متولی، امکان پهلوگیری و تخلیه نیافته‌اند و به دلیل وجود بوروکراسی دولتی، واردات نهاده‌ها توسط بخش‌خصوصی مختل شده است.

وی  همچنین در بخشی از صحبت هایش به این موضوع اشاره کرده بود که تامین نهاده‌ها و واردات آن مانند گذشته در شرایط معمول به سر نمی‌برد و از حدود یک ماه گذشته به دلیل جابه‌جایی اختیارات از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی هیچ ثبت سفارشی در حوزه نهاده‌ها انجام نشده است.

به گفته وی این توقف یک ماهه در روند ثبت سفارش، آثار خود را در ماه‌های آینده نشان خواهد داد واحتمالا وضعیت تولید مرغ در هفته‌های آتی دچار مشکل خواهد شد.

صحبت های این عضو اتاق بازرگانی تهران اما با واکنش وزارت جهادکشاورزی همراه شد و سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد ادعای توقف ثبت سفارش نهاده های دامی اعلام کرد که ثبت سفارش نهاده‌های دامی متوقف نشده بلکه در مقطعی وزارت صمت این کار را انجام می‌داد و هم اکنون ادامه این کار را وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهد.

لازم به ذکر است که پیش تر ثبت سفارش واردات نهاده های دامی و پیگیری امور مرتبط با آن در وزات صمت انجام می شد که در اسفندماه سال گذشته این وظیفه به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

حسن عباسی معروفان همچنین تعطیلات ایام نوروز را علت ایجاد وقفه در تخصیص ارز دانست و گفت که در این فاصله به دلیل تعطیلات ایام نوروز، بانک مرکزی برای ثبت سفارش‌ها تخصیص ارز انجام نداده که این مساله مورد اعتراض همگان بود اما در جلسه روز گذشته با نماینده بانک مرکزی این  این موضوع مطرح شد که تخصیص ارز از هفته جاری آغاز شود.