۰ نفر

قیمت عجیب برای پنیر خامه‌ای

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴
کد خبر: 518597
قیمت عجیب برای پنیر خامه‌ای

قیمت انواع پنیر هم مثل دیگر اقلام لبنی چندین بار در یک‌سال گذشته بالا رفت و این گرانی‌ها در محصولات غیریارانه‌ای بسیار بیشتر بود. پنیر سفید، تنها پنیری است که در میان اقلام حمایتی لبنی قرار دارد و دیگر انواع پنیر قیمت شان از سوی شرکت‌های تولیدی و با توجه به هزینه تولید تعیین می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، این موضوع باعث شده قیمت پنیرهای خامه‌ای در بازار افزایش یابد و هر 100گرم آن 5هزار تومان قیمت داشته باشد. مصرف پنیر خامه‌ای نه‌تنها برای صبحانه و بنا بر ذائقه افراد، نسبتا بالاست بلکه از آنجایی که این نوع پنیر برای تهیه انواع دسرها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد تقاضا برای آن به‌گفته فروشندگان بسیار زیاد و رو به افزایش است.

تعداد زیاد برندهای موجود در بازار هم از رشد تقاضا و افزایش رقابت میان تولیدکنندگان خبر می‌دهد. پاک، پگاه، کاله، دامداران و میهن تولیدکنندگان سنتی و قدیمی لبنیات در کشور طبیعتا پنیر خامه‌ای هم تولید می‌کنند و می‌ماس، چوپان، کیبی، پاژن، صباح و ویلی، برندهای نسبتا جوان‌تر در این عرصه به شمار می‌روند که به‌نظر می‌رسد جای خود را نیز در بازار به خوبی باز کرده‌اند و سهم بالایی از بازار مصرف را به‌خود اختصاص داده‌اند.

قیمت نسبتا بالای پنیر خامه‌ای باعث شده بیشتر بسته بندی‌های این محصول 100گرمی باشد و هم‌اکنون بزرگ‌ترین بسته بندی پنیر خامه‌ای در بازار 350گرمی است. گران‌ترین برند پنیر خامه‌ای با توجه به مشاهدات برند گاو خندان است که بسته 240گرمی آن 37هزار تومان قیمت خورده است.