۰ نفر

وزارت صمت به شرکت‌های پخش هشدار داد؛

فروش کالا به همراه روغن‌نباتی ممنوع

۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
کد خبر: 514773
فروش کالا به همراه روغن‌نباتی ممنوع

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که فروش هرگونه کالا به همراه روغن نباتی از سوی شرکتهای پخش تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از ایسنا، صدیف بیک زاده تاکید کرد که این ممنوعیت طی‌ نامه‌ای به انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران نیز ارسال و ابلاغ شده است.

به گفته  وی در صورت احراز تخلف فروش هر کالایی به همراه روغن نباتی، مجوز پخش شرکت مربوطه تعلیق خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت همچنین از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را به سامانه ۱۲۴، سازمان حمایت و یا سازمان‌های صمت استانی گزارش دهند.

اواخر شهریورماه بود که عرضه روغن جامد در فروشگاه ها کم شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. کمتر از یک ماه بعد نیز روغن مایع در بازار کمیاب شد؛  به طوری که این کالا یا در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ نبود یا به هر نفر تنها یک روغن فروخته می شد.  اگر چه بنا بر وعده مسئولان مربوطه قرار بود از اوایل دی ماه روغن در بازار توزیع و مشکل این کالای پرمصرف حل شود،  اما به نظر می رسد این وعده در بخش روغن جامد هنوز  عملیاتی نشده است؛  به طوری که اوایل اسفند فروش روغن جامد با کارت ملی خبرساز شد، اما معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت فروش روغن با کارت ملی را تکذیب کرد و از افزایش ۲۵ درصدی تولید روغن خبر داد. با این حال اواخر اسفند بالاخره قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی به وجود مشکلاتی در بازار روغن جامد اذعان کرد و وعده داد که این مشکلات در فروردین ۱۴۰۰ برطرف شود.

در این مدت گزارش‌هایی هم از فروش اجباری روغن از سوی شرکت‌ها پخش یا از سوی فروشگاه‌ها به مردم منتشر شد که بر اساس قانون نظام صنفی تخلف محسوب می‌شود.