۰ نفر

افزایش چراغ خاموش قیمت آدامس

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
کد خبر: 513473
افزایش چراغ خاموش قیمت آدامس

آدامس طی 2هفته اخیر دوباره شاهد افزایش قیمت بود و لااقل یکی از برندهای معروف آدامس در این مدت قیمت محصولات خود را 3هزار تومان گران‌تر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، مشاهدات  نشان می‌دهد قیمت آدامس‌های 12عددی بایودنت در سوپرمارکت‌ها از 9هزار تومان به 12هزار تومان رسیده است، یعنی هر آدامس ‌هزار تومان. آدامس پیش از این هم چندین نوبت افزایش قیمت را تجربه کرده بود که گزارش‌های زیادی درباره این موضوع منتشر شد اما افزایش قیمت اخیر برند ایرانی بایودنت به‌گفته فروشنده‌ها آخرین تغییر قیمت در زمینه این محصول بوده است. 

در بازار آدامس تنوع محصول و البته تنوع قیمت بسیار بالاست و بازه‌ای گسترده بین هزار تا بالاتر از 60هزار تومان را می‌شود دید. ایرانی‌ها سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند اما خارجی‌ها هم با وجود ممنوعیت واردات هنوز در سوپرمارکت‌ها دیده می‌شوند.

یکی از معروف‌ترین و پرمشتری‌ترین آدامس خارجی موجود در بازار برند فایو است که قیمت آن در چندماه اخیر از 20هزار تومان به 25 و 30هزار تومان رسیده اما انواع گران‌قیمت‌تری هم در بازار موجود است که مشتری‌های خودش را هم دارد از جمله آدامس رژیمی و بدون قند آلمانی ولامینت که 68هزار تومان قیمت دارد. سراغ ارزان‌قیمت‌ها اگر برویم یکی از پرطرفدارها آدامس اوریون است که در 2نوع موزی و توت‌فرنگی به‌دلیل طعم ملایم آن مشتری خوبی دارد. 

این آدامس‌ها را هنوز می‌توان با 3هزار و 500تومان خرید. آدامس‌های برند اسپوت هم با مغز عسلی طعظم‌دار معروفشان 7هزار و 500تومان هستند که قیمت چندان بالایی به‌حساب نمی‌آید. دیگر انواع آدامس بسته به وزن یا تعداد بین 12تا 35هزار تومان هستند. تنوع قیمت در یک برند هم البته مشاهده می‌شود ازجمله در برند تریدنت که از 25تا 35هزار تومان فروخته می‌شود. اکشن، بایودنت، دن اکسیر، فست، مینو، شونیز، وایت، ایکس فست، شیبا، شیک، شیرین عسل و بیوتی‌دنت، معروف‌ترین برندهای بازار آدامس هستند و رقابت در این زمینه بالاست اما همچنان معروف‌ترین‌ها پرفروش‌ترین‌ها هستند.