۰ نفر

بستنی باز هم گران شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹
کد خبر: 513151
بستنی باز هم گران شد

در ادامه گرانی‌های سریالی انواع لبنیات در طول امسال، بستنی برای چندمین بار گران شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، مشاهدات نشان می‌دهد در کمتر از یک‌ماه گذشته همه انواع بستنی دست‌کم هزار تومان گران شده و قیمت بعضی از بستنی‌های پرطرفدار به 12هزار تومان رسیده است. این درحالی است که اگر قیمت‌ها را در بازه بزرگ‌تری بررسی کنیم، تغییر قیمت بیش از این و دست‌کم 2هزار تومان خواهد بود.

قیمت بستنی قیفی وانیلی کارنیتا از برند میهن، پاییز امسال 3هزار تومان بود و الان 4هزار تومان قیمت دارد و قیمت قیفی دومینو هم 5هزار تومان است. قیمت سالار توت فرنگی هم طی 3‌ماه گذشته از 8هزار تومان به 10هزار تومان رسیده و گفته می‌شود در خریدهای جدید قیمت‌ها باز هم افزایش داشته است. بستنی‌های نسبتا سنگین و پرطرفداری مثل مگنوم، دبل چاکلت و پریما دبل میکس بری قیمت شان تا 12هزار تومان بالا رفته و بستنی نانی و کیک بستنی هم در هفته اخیر 1000تومان گران شده است. افزایش قیمت اخیر بستنی را اگر با رشد 50درصدی قیمت این کالا در 6‌ماه ابتدای سال جمع کنیم رشد قیمت یکساله به صد درصد نزدیک می‌شود. گرچه در طول امسال تمامی کالاهای مصرفی درصد‌های بالایی از رشد قیمت را تجربه کردند، اما لبنیات با توجه به ضرورت مصرف به‌ویژه در میان خانواده‌های دارای کودک، شرایط ویژه‌ای داشت. 

در روزهای گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن قیمت بستنی 4هزار تومانی با بنزین هزار تومانی مقایسه شده بود. کوتاه شدن بازه زمانی تغییر قیمت لبنیات به یک ماه، مخصوصا با گرم شدن تدریجی هوا و افزایش میزان صرف بستنی موجب نگرانی خانواده‌هایی است که کم کم قدرت خرید بستنی را هم از دست می‌دهند.

SnPilh94n9eL