۰ نفر

گرمای هوا و بازار گرم ماءالشعیرها

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰
کد خبر: 512720
گرمای هوا و بازار گرم ماءالشعیرها

ماءالشعیرها بعد از نوشابه‌های کلاسیک زرد و مشکی، از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوشیدنی‌ها‌ محسوب می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، اگرچه نوشیدن آنها در فصل گرم دلچسب‌تر است، اما مشاهدات و آمارها نشان می‌دهد که بازار این نوشیدنی‌ها هر 4 فصل گرم است و زمستان و تابستان ندارد.

تنوع ماءالشعیر چه از لحاظ برند و چه از نظر طعم و بسته‌بندی در سال‌های اخیر بیشتر شده و بازارپسندی‌این نوشیدنی‌ها را افزایش داده است. 

اگر طعم به نسبت تلخ ماءالشعیرهای کلاسیک را تنها بزرگترها می‌توانستند تحمل کنند، انواع لیمویی و میوه‌ای ماءالشعیرهای طعم‌دار برای کودکان هم دلچسب است و در میان رده‌های سنی مختلف طرفدار دارند. سن‌ایچ، عالیس، بهنوش، ایستک، باواریا، کاله، بابیکن و هوفنبرگ برندهای معروف این محصول در بازار هستند که تنوع بالایی از محصولات را در بازار ارائه ‌کرده‌اند. 

از لحاظ قیمت بین محصولات مشابه اغلب برندها اختلاف زیادی وجود ندارد و بطری‌های خانواده در اغلب برندها با قیمت 10هزار و 500تومان عرضه می‌شود. قوطی‌های 330میلی‌لیتری هم قیمتی در حدود 8تا 9هزار تومان دارند.

برند خارجی باواریا البته محصولاتش گران‌تر از انواع ایرانی است و تقریبا 3برابر ایرانی‌ها قیمت دارد. گرمای هوا معمولا فروش انواع نوشابه‌ها را افزایش می دهد. به‌نظر می‌رسد امسال بازار خوبی در انتظار این محصولات باشد؛ چرا که هنوز اسفند تمام نشده گرمای هوا چیزی شبیه اردیبهشت به بعد است.

1