۰ نفر

آشپزی به‌صرفه با غلات نیمه‌آماده

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبر: 511725
آشپزی به‌صرفه با غلات نیمه‌آماده

غلات نیمه‌آماده مثل انواع جو یا گندم پوست گرفته یا پرک شده از محصولاتی هستند که سرعت عمل در آشپزی را به‌شدت بالا برده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، غلات هم مثل حبوبات ازجمله محصولات دیرپز به‌حساب می‌آیند و از آنجایی که پایه بیشتر آش‌ها و سوپ‌های ایرانی گندم و جو است، محصولات نیمه آماده موجود در بازار برای مواقع کمبود وقت، نعمتی بزرگ محسوب می‌شوند.

نیم‌ساعت بیشتر طول نمی‌کشد تا یک بسته جو پرک، به یک سوپ خوشمزه تبدیل شود یا از یک بسته گندم پرک، یک حلیم باب دندان کودک نوپای خانه به عمل‌ آید، درحالی‌که مادرهای ما برای پختن حلیم صبحانه، گندم را از شب قبل روی اجاق می‌گذاشتند.

غلات بلغور شده، پوست کنده و پرک شده حالا جای خود را در آشپزخانه‌ها باز کرده‌اند و بازار خوبی که دارند باعث شده تا برندهای متنوعی از آنها تولید شود. قیمت این محصولات البته در وزن‌های برابر، از انواع فرآوری نشده بیشتر است اما به اذعان بیشتر مصرف کنندگان، راحتی استفاده از این محصولات، قیمت بیشتر آنها را توجیه و استفاده از آنها را مقرون به صرفه می‌کند.

بعضی از این غلات کاملا آماده مصرف هستند مثل انواعی که برای صبحانه تهیه شده‌اند و با افزودن یک فنجان شیر می‌توان از آنها یک صبحانه کامل ساخت.