۰ نفر

جلوگیری خروج یک میلیارد دلار ارز؛

واردات گوشت قرمز کاهش یافت

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۲۴
کد خبر: 504872
واردات گوشت قرمز کاهش یافت

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز از برزیل وارد کشور شده بود که امسال این عدد به ۳۰ هزار تن کاهش پیدا کرده و در این زمینه از خروج یک میلیارد دلار ارز جلوگیری شده است.

  به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مرتضی رضایی معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در آئین بهره‌برداری از سیستم شیردوشی روتاری در کهریزک اظهار کرد: ایران در صنعت دام شیری در سطح مترقی‌ترین کشورهای دنیا بوده و شهرستان ری به عنوان قطب کشاورزی و دامداری تهران و حتی ایران دارای اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه دامپروری بعد از پیروزی انقلاب، گفت: در ابتدای انقلاب سرانه تولید شیر در کشور حدود ٢میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که این عدد امروز به بیش از ١١ میلیون تن افزایش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در کشور از ۶۰ کیلوگرم به بالای ۱۱۰ کیلوگرم رسیده است، افزود: سرانه تولید شیر طی چهل سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و علاوه بر افزایش سرانه مصرف شیر گاو مقدار زیادی نیز صرف گوساله‌های شیرخوار می‌شود در حالی که قبل از انقلاب، کشور در این حوزه کاملاً وابسته به واردات بود.

رضایی بیان کرد: تولیدکنندگان کشور در سه حوزه تولید کره حیوانی، اجداد مرغ گوشتی و تولید گوشت قرمز توانستند علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی زمینه صادرات آن‌ها را نیز ایجاد کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تا سال گذشته حدود ۵۰ هزار تن به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار کره حیوانی واردات داشتیم که با افزایش ظرفیت تولید امسال میزان واردات کره کمتر از ۶ هزار تن بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور ابراز کرد: سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز از برزیل وارد کشور شد که امسال با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و تلاش دامداران ایرانی این عدد به ۳۰ هزار تن کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار تُن مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی طی سال گذشته صادر شده است، تأکید کرد: سال گذشته نزدیک به ۸۰۰ هزار تن محصول لبنی، ۶۰ هزار تن تخم مرغ و ۴۰ هزار تن مرغ صادر شده است و این ظرفیت صادرات تا بالای یک سوم این مقادیر نیز وجود دارد.

معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه نهاده‌های مرغداران هیچگونه مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: مشکل تأمین نهاده‌های دامی کشور طی سه ما اخیر با تلاش وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و بانک‌های عامل کاملاً برطرف شده است.