۰ نفر

نان‌های سوپرمارکتی، چند؟

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
کد خبر: 498953
نان‌های سوپرمارکتی، چند؟

نان نخستین و مهم‌ترین جایگاه را در سبد مصرفی خانوار دارد و البته این مختص ایران نیست. در تمام کشورهای دنیا با فرهنگ‌ها و عادات غذایی مختلف، نان با وجود شکل و شیوه‌های متفاوت پخت، یکی از اصلی‌ترین ارکان تغذیه شناخته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، در ایران به‌ویژه طی 3دهه اخیر در کنار نان‌های سنتی مسطح مثل سنگک و تافتون و... نان‌های حجیم و صنعتی هم جای خود را در سفره مردم باز کرده‌اند و افزایش تقاضا و مصرف این نوع نان‌ها تولیدشان را نیز افزایش داده است. تولید نان‌های صنعتی ابتدا با یک نوع نان معروف فرانسوی به نام باگت شروع شد ولی به‌مرور زمان تنوع در تولید این نان‌ها افزایش یافت و امروزه انواع نان‌های حجیم و البته غیرحجیم با شیوه تولید صنعتی در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مخصوص عرضه نان در دسترس مردم قرار گرفته است.

تولیدات این شرکت‌ها برخلاف تولیدات کارگاه‌هایی که در محله‌های مختلف مشغول کار هستند به‌صورت صنعتی بسته بندی می‌شود و در انواع برش‌ها و برای کاربردهای مختلف در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد. مصرف این نان‌ها از سوی کارشناسان تغذیه نیز به‌دلیل هضم آسان‌تر نسبت به نان‌های سنتی، توصیه شده است اما نداشتن قابلیت لقمه شدن، ایرادی است که باعث می‌شود مصرف آنها با بعضی غذاها سخت باشد. البته این نکته را هم نمی‌توان نادیده گرفت که نان‌های حجیم برای تهیه ساندویچ بسیار  کاربردی‌تر از نان‌های سنتی هستند.

شرکت‌های تولیدکننده نان صنعتی انواعی از نان‌های غنی شده را نیز ارائه کرده‌اند و استفاده از آرد جو، سبوس و غلات دیگر در تهیه این نان‌ها، تولیدات آنها را نزد مردم محبوب‌تر از قبل کرده است. قیمت در برندهای مختلف چندان متفاوت نیست و غیراز انواع غنی شده، قیمت یک بسته 500گرمی از نان‌های تست یا حجیم کمتر از 10هزار تومان است.