۰ نفر

یک نماینده مجلس خبر داد:

اصلاح قانون خرید محصولات کشاورزی

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۵
کد خبر: 481618
اصلاح قانون خرید محصولات کشاورزی

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح خرید محصولات کشاورزی با مشارکت کشاورزان برای قیمت‌گذاری توسط مجلس اصلاح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر علیزاده برمی روز شنبه، بیان کرد: طرح اصلاح خرید محصولات کشاورزی به عنوان یکی از اولین طرح‌های مجلس یازدهم تصویب و برای اجرا در انتظار تایید شورای نگهبان است. 

وی اضافه کرد: سال‌های گذشته، قیمت‌گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط شورایی با حضور وزارت جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شد. 

علیزاده ادامه داد: قیمت‌گذاری پایین گندم در سال‌های گذشته، نیازمندی کشور به واردات و بی‌اعتمادی کشاورزان به فروش گندم به دولت را به همراه داشت که مجلس شورای اسلامی با طرح جدید به دنبال رفع مشکلات بود.

وی افزود: در مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی مسوولیت قیمت گذاری محصولات کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی و شورای جدید قیمت‌گذاری است که شامل وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سه مسوول اتحادیه کشاورزی مردمی، رییس سازمان برنامه و بودجه و سه کشاورز است و مصوبات این شورا، مصوبه دولت محسوب می‌شود. 

علیزاده تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ میلیون تُن گندم توسط کشاورزان تولید شد که ۷.۵ تن از آن توسط دولت خریداری شد و کشور برای جبران کمبود گندم مجبور به واردات ۳.۵ تن گندم به ارزش یک میلیارد دلار شد. 

وی خاطرنشان کرد: بدون شک، اجرای طرح جدید علاوه بر تقویت کشاورزان، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند. 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به طرح جدید، سازمان برنامه و بودجه موظف شده است از سال آینده به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار خرید محصولات کشاورزی به ویژه گندم را تأمین کند تا به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شود.