۰ نفر

از سوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران؛

استفاده از پنبه در تولید تن ماهی تکذیب شد

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبر: 480329
استفاده از پنبه در تولید تن ماهی تکذیب شد

محمد میر رضوی استفاده از پنبه در تولید تن ماهی توسط برخی کارخانجات تولیدی را به شدت تکذیب کرد و گفت: تولید تن ماهی در کشور با نظارت دقیق دستگاه های ناظر انجام می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  محمد میر رضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در واکنش به فیلم کوتاهی که در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و فردی با شستن تکه‌های تن ماهی با آب، ادعا می‌کند که در تولید تن ماهی از پنبه استفاده شده و تقلب شده است، اظهارداشت: بنده هم این کلیپ را دیده‌ام و این مساله را قویاً تکذیب می‌کنم. متأسفانه مشخص نیست چه کسی این کلیپ را منتشر کرده و به اعتقاد ما اهداف این افراد آسیب زدن به صنعت تن ماهی کشور است.

وی اضافه کرد: در همین راستا، کمیته فنی آبزیان سندیکای صنایع کنسرو نامه‌ای را خطاب به وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مربوطه آماده کرده که به زودی آن را ارسال می‌کنیم و ما در این نامه از مسئولان درخواست کرده‌ایم مساله را به جد پیگیری کنند.

میر رضوی افزود: در تولید برخی از تن ماهی‌ها، از مارلین ماهی (بادبان ماهی) استفاده می‌شود و این نکته روی قوطی تن ماهی نیز عنوان شده است و در کلیپی که منتشر شده نیز از همین نوع ماهی برای تولید تن استفاده شده است.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد گوشت ماهی پروتئین بوده و باقی آن، پروتئین‌های میوفیبر است؛ مارلین ماهی نیز یک ماهی بسیار مغذی است و مشکلی برای مصرف کننده ندارد اما ضخامت بیشتری نسبت به سایر ماهیان تن دارد به همین جهت قیمت پایین‌تری هم دارد. آنچه در کلیپ مذکور به عنوان پنبه معرفی می‌شود، در واقع بخشی از بافت گوشت مارلین ماهی است و اینگونه نیست که تولیدکننده با هدف تقلب، به جای گوشت ماهی، پنبه را به ترکیب تن ماهی اضافه کرده باشد.

وی تصریح کرد: بنظر می‌رسد فرد انتشار دهنده این فیلم در فضای مجازی قصد سواستفاده دارد. شاید هم از سر بی اطلاعی، دچار سوبرداشت شده است.

وی تصریح کرد: تن ماهی به عنوان یک غذای سالم در جهان شناخته می‌شود و در ایران نیز چون ماهی‌های تنی که کنسرو می‌شود فرایند حرارت را طی می‌کنند، نیازی به مواد افزودنی ندارند و بنابراین از هیچ‌گونه مواد نگهدارنده در تولید این محصول استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد بر تولید تن در کشور نظارت دقیق دارند، گفت: به مصرف کنندگان اطمینان می‌دهم که تن ماهی تولید شده در کشور کاملاً سالم و بهداشتی است.