۰ نفر

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی؛

خرید حمایتی زعفران خراسان رضوی هفته جاری آغاز می‌شود

۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۲۱
کد خبر: 478274
خرید حمایتی زعفران خراسان رضوی هفته جاری آغاز می‌شود

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی محصول زعفران امسال کشاورزان استان در راستای سیاستهای حمایتی دولت و اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی با اعلام موافقتهای انجام شده در سطوح عالی از هفته جاری آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی ناصری مقدم افزود: در این چارچوب محصول زعفران در همه شهرستانهای خراسان رضوی به طور همزمان توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی با هدف جلوگیری از کاهش و نوسان نامتعارف قیمت و نیز مداخله حداقلی در بازار زعفران خریداری می شود.

وی با بیان این که خرید حمایتی زعفران با توجه ویژه دولت به این محصول راهبردی انجام می‌شود ادامه داد: اعلام هرگونه جزییات خرید حمایتی محصول زعفران کشاورزان از نظر سطح بندی خرید و قیمت با دریافت دستورالعمل و آیین نامه اجرایی به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: کشاورزان به هیچ وجه نگران نباشند زیرا توجه ویژه دولت در این حوزه همچنان باقی است و خرید حمایتی زعفران با هدف قطعی حمایت دولت از کشاورزان و جلوگیری از دخالت دلالان در قیمت گذاری این محصول و متضرر شدن زعفران کاران انجام می‌شود.

ناصری در عین حال افزود: خرید حمایتی زعفران خراسان رضوی امسال در مراکز محدودتری نسبت به پارسال که در ۱۸ مرکز انجام می‌شد صورت خواهد گرفت.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی بیش از ۸۷ هزار و ۹۰۰ هکتار بود که از این سطح بیش از ۳۲۰ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۲ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.