۰ نفر

وزارت جهاد کشاورزی از دولت درخواست کرد؛

تخصیص تسهیلات برای اجرای سیاست‌های تنظیم بازار

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 473290
تخصیص تسهیلات برای اجرای سیاست‌های تنظیم بازار

وزارت جهاد کشاورزی، درخواست تخصیص مابقی تسهیلات بانکی ۲۰ هزار میلیاردی به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال را به کمیسیون اقتصادی هیئت دولت ارائه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور حفظ ذخایر راهبردی کالاهای اساسی (ذرت، جو، کنجاله، سویا، گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز) و همچنین تنظیم بازار اقلام مذکور و سایر اقلام عمده نهاده‌ها و محصولات دام و طیور را به عهده دارد.

در همین راستا، شرکت مذکور برای خرید نزدیک به چهار ونیم میلیون تن نهاده دامی وارداتی و ۵۲ هزار تن گوشت گوساله منجمد داخلی و وارداتی و گوشت مرغ داخلی برنامه ریزی کرده است، که منابع مورد نیاز آن از محل گردش ذخایر راهبردی و بخشی از منابع ارزی و ریالی (منابع داخلی) تامین شده است.

به منظور اجرای سیاست‌های تنظیم بازار و قیمت تضمینی محصولات کشاورزی و از آنجایی که مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور برای شرکت مذکور، پیش بینی شده و از این میزان، مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در اختیار شرکت فوق قرار گرفته، وزارت جهاد کشاورزی درخواست تخصیص مابقی تسهیلات به میزان ۸ هزار میلیارد ریال به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور را به هیئت دولت ارائه کرده است.