۰ نفر

معاون سازمان برنامه و بودجه:

پرداخت ۱۰۰۰میلیارد تومان وام برای توسعه صادرات زعفران

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۲
کد خبر: 471537
پرداخت ۱۰۰۰میلیارد تومان وام برای توسعه صادرات زعفران

معاون سازمان برنامه و بودجه از پرداخت 1000میلیارد تومان تسهیلات برای تولید و صادرات زعفران با همکاری سه بانک خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صبح امروز تفاهمنامه پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی برای حمایت از تولید و صادرات زعفران با حضور سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران عامل سه بانک و محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار خریداران و صادرکنندگان زعفران همچنین بسته بندی و فراوری این محصول قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان آن را بانک کشاورزی، ۲۵۰ میلیارد تومان بانک ملت و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر را بانک توسعه صادرات تامین می کند.

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نرخ تسهیلات نظام بانکی۱۸ درصد است تاکید کرد: برای حمایت بیشتر از این امر ۳ درصد سود تسهیلات را سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت تعهد کرده است. تسهیلات حمایت از زعفران ۱۵ درصد خواهد بود.

پورمحمدی ابراز امیدواری کرد: کار با سهولت جلو برود و قرار است عصر امروز دستورالعمل آن با حضور بانک‌ها، نمایندگان وزارت جهاد و صنف مربوطه تدوین شود.

همچنین در این جلسه مدیران عامل بانک ملت توسعه صادرات و کشاورزی بر نقش کشاورزان در تولید زعفران و اهمیت این محصول استراتژیک و صادراتی تاکید کردند علاوه بر آن مدیران بانک معتقدند که با تدوین دستورالعمل هر چه سریعتر نسبت به ابلاغ و اجرای تفاهم همکاری خواهند داشت.