۰ نفر

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی توضیح داد؛

هر کیلو مرغ چند؟

۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۷
کد خبر: 461517
هر کیلو مرغ چند؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۲هزار و ۹۰۰تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۸هزار و ۳۰۰تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان است.
وی افزود: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار در اکثر استان ها، بخشی از مرغ با نرخ مصوب ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان عرضه می شود.
حجت ادامه داد: بخشی از نهاده دامی با نرخ مصوب و بخشی با نرخ آزاد عرضه می شود که در صورت عرضه نهاده با نرخ مصوب به مرغدار، مرغ با نرخ ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان عرضه می شود‌.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از روند افزایشی قیمت نهاده دامی بیان کرد: در اوایل مرداد قیمت هر کیلو ذرت به طور متوسط ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و کنجاله سویا ۷ هزار تومان بود، در حالی که هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت به ۲ هزار و ۹۰۰ تومان و کنجاله سویا ۹ تا ۱۰ هزار تومان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه عرضه نهاده در سامانه بازارگاه جوابگوی نیاز مرغداران نیست، بیان کرد: تداوم عرضه نهاده در بازارگاه منجر به اختلاف قیمت مصوب با بازار آزاد می شود.
به گفته حجت، با استمرار روند نامطلوب قیمت نهاده های دامی، نرخ مرغ به بالای ۲۵ هزار تومان می رسد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به ۲ نرخی بودن نهاده های دامی و تامین ۵۰ درصد نهاده با قیمت آزاد، انتظار می رود که ستاد تنظیم بازار هرماه بر مبنای قیمت نهاده ها نرخ مصوب مرغ را اعلام کند چرا که با استمرار این روند تولیدکننده توان جوجه ریزی ندارد.