۰ نفر

نامه‌نگاری وزارت صمت با بانک مرکزی برای موز!

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبر: 439884
نامه‌نگاری وزارت صمت با بانک مرکزی برای موز!

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه وزارت صمت در نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار تغییر گروه کالایی موز از ۲۷ به ۲۶ شده است، گفت:امیدوار هستیم طی یک تا دو روز آینده این مشکل رفع شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید رضا نورانی درباره آخرین وضعیت موزهای وارداتی دپو شده در گمرکات، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، وزارت صمت نامه‌ای را در این زمینه تهیه کرده و آن را به وزارت جهاد کشاورزی فرستاده تا نقطه نظرات این وزارت خانه نیز اعمال و سپس نامه برای بانک مرکزی ارسال شود.

وی افزود: براساس این نامه قرار است موز از گروه کالایی ۲۷ به گروه کالایی ۲۶ منتقل شود که در این صورت نیازمند دریافت کد تخصیص ارز نخواهد بود و می‌توان از ارز حاصل از صادرات برای ترخیص آن استفاده کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه واردکنندگان موز حدود ۲ هفته است که بلاتکلیف و گرفتار هستند، درباره اینکه عنوان شده بود این موزها در حال فساد هستند، افزود: هنوز مشخص نیست که این موزها خراب شده باشند یا نه؟ چون در کانتینرهای در بسته قرار دارند. وقتی از گمرک خارج شود و برای رنگ آوری برود مشخص خواهد شد که فاسد شده‌اند یا خیر؟

نورانی درباره اینکه با ارسال نامه وزارت صمت به بانک مرکزی چقدر طول می‌کشد تا محموله‌های موز ترخیص شود؟،گفت: بستگی دارد که بانک مرکزی چه زمانی به این نامه پاسخ دهد و بر اساس آن اقدام کند امیدوار هستیم طی یک الی دو روز این مساله برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی افرادی که قبل از ۲۳ اسفند ۹۸ اقدام به ثبت سفارش موز کرده اما این میوه را وارد نکرده بودند در حال حاضر مجوزهای خود را با قیمت‌های بسیار کلان به واردکنندگانی که محصول آنها رو به فساد است و فرصت زیادی ندارند، می‌فروشند.