۰ نفر

پیش‌بینی سالی پربار برای کشاورزان قزوینی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۶:۰۰
کد خبر: 437321
پیش‌بینی سالی پربار برای کشاورزان قزوینی

به‌ نظر ‌می‌رسد امسال برخلاف سال گذشته شاهد رونق بیشتری در بخش کشاورزی باشیم. تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در همین ارتباط گفت: بارش‌های زمستان و بهار و عدم سرمازدگی همه را نسبت به سالی پربار در حوزه کشاورزی خوشبین‌ کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، وی در ادامه افزود: امسال بیش از ۵۷۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافته است و پیش‌بینی جهاد کشاورزی برداشت ۱۱ هزار تن دانه روغنی کلزا است که افزایش حدود ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و قیمت خرید تضمینی این محصول نیز ۴۶۶۰ تومان اعلام شده است. بنیادی با اشاره به اینکه امسال همچنین ۷ هزار و ۲۵۰ هکتار نیز به کشت گوجه فرنگی‌اختصاص داده شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول از این میزان سطح زیرکشت برداشت شود. در این بین ۱۷ رقم بذر هیبرید گوجه فرنگی در مزارع کشاورزی استان به کار گرفته شده است که بیش از ۳۵ درصد از بذور مورد نیاز گوجه کاران با ارز یارانه‌ای تأمین و توزیع

شده است. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کشت گوجه فرنگی در استان صددرصد به‌صورت نشایی انجام می‌شود و برای صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری تولید؛ بیش از ۹۰ درصد از مزارع به‌صورت آبیاری تیپ انجام می‌شود.