۰ نفر

باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در تهدید تگرگ و طوفان

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۵:۵۵
کد خبر: 435948
باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در تهدید تگرگ و طوفان

دو پدیده جوی تگرگ و طوفان در دوهفته گذشته خسارات زیادی به محصولات و باغ‌های کشاورزی در برخی از استان‌ها وارد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، «مسعود حقیقت»، مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با بیان اینکه خوشبختانه دراین مدت سیل و سرما نداشتیم و تنها بارش‌های رگباری شدید موجب خساراتی به محصولات و باغ‌ها شد، اظهار داشت: در قسمت‌های شرقی کشور استان‌هایی از جمله خراسان‌ رضوی و شمالی و سمنان بارش‌های تگرگ داشتیم که به باغ‌های این استان‌ها آسیب زیادی زد. در برخی از استان‌ها مثل یزد، اصفهان و کرمان هم طوفان و رگبار باعث شکسته شدن شاخه‌های درختان شد.

به‌گفته وی در خراسان رضوی هم باد و طوفان به محصولات باغی آسیب زد. از سوی دیگر با توجه به اینکه استان‌های جنوبی کشور دراین فصل شاهد گل دهی درختان پسته هستند، بارش‌ها باعث شده که این گل‌ها ریزش داشته باشند در واقع این بارش‌ها گلدهی محصولات پسته را مختل کرده و آسیب زیادی زده البته این آسیب‌ها درحال حاضربه چشم نمی‌آید بلکه تأثیرش درعملکرد و زمان برداشت محصول مشخص خواهد شد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی در ادامه بارش شدید تگرگ درمناطق جنوبی کشور و خساراتی را که به زنبورداران این خطه ازکشور وارد شد یادآوری کرد وافزود: در گیلان نیز تگرگ شدید به محصولات و باغ‌های کشاورزی خسارت زده اما خسارت‌ها چشمگیر نبوده است. همچنین دراستان یزد هم طی چند روز گذشته بارش تگرگ به گلخانه‌ها آسیب زیادی وارد کرده و باعث شکسته شدن درختان شده است.

حقیقت با یادآوری اینکه طی یکی دو هفته آینده بارش‌های رگباری را همچنان در نیمه شمالی و شرق و جنوب کشور در استان‌هایی مانند فارس، هرمزگان و کرمان و مخصوصاً در مناطق گرمسیر خواهیم داشت، تصریح کرد: در مناطق جنوبی و گرمسیری با توجه به اینکه زمان برداشت گندم می‌باشد به کشاورزان توصیه می‌کنیم که بعد از برداشت؛ محصولات خود را به‌دلیل بارش‌هایی که پیش رو دارند برای جلوگیری از خسارات حتماً در انبارها جاسازی کنند.