۰ نفر

رشد ۱۶درصدی واردات نهاده‌های دامی در سال۹۸

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷
کد خبر: 434531
رشد ۱۶درصدی واردات نهاده‌های دامی در سال۹۸

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران اعلام کرد: در سال ۹۸ حدود ۱۵.۱ میلیون تن نهاده‌های دام و طیور وارد شد که رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق آمارها در سال ۹۷ میزان واردات نهاده های دام و طیور حدود ۱۳.۱ میلیون تن بود.

سال گذشته ارزش واردات نهاده های دامی بیش از ۴.۱ میلیارد دلار بود که در مقایسه با ارزش ۳.۳ میلیارد دلاری واردات نهاده های دام و طیور  در سال ۹۷ رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد.
آمارهای تفکیکی واردات نهاده های دام و طیور نشان می دهد در سال گذشته بیش از ۸.۹ میلیون تن ذرت به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار وارد کشور شده که در مقایسه با سال ۹۷ به لحاظ وزنی رشدی نداشته اما از لحاظ ارزشی افزایش چهار درصدی را تجربه کرده است.

براساس این گزارش،  در سال گذشته بیش از چهار میلیون تن جو به ارزش بیش از یک میلیارد دلار وارد کشور شده است که این آمار در مقایسه با واردات ۲.۶ میلیون تنی جو به ارزش ۶۰۲ میلیون دلار در سال ۹۷ رشد ۵۱ درصدی به لحاظ وزنی و رشد ۶۸ درصدی به لحاظ ارزشی را نشان می دهد.

سال گذشته بیش از ۲.۲ میلیون تن کنجاله سویا به ارزش بیش از ۹۵۸ میلیون دلار وارد کشور شده است که این رقم در مقایسه با واردات حدود ۱.۵ میلیون تنی کنجاله سویا به ارزش ۶۶۵ میلیون دلار در سال ۹۷ رشد ۵۰ درصدی به لحاظ وزنی و رشد ۴۴ درصدی به لحاظ ارزشی را نشان می دهد.