۰ نفر

مدیرکل دفتر قرنطیه:

حیوانات قابلیت انتقال ویروس کرونا را دارند

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
کد خبر: 422850
حیوانات قابلیت انتقال ویروس کرونا را دارند

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس گزارشات منتشره احتمالا" منشاء انتقال ویروس کرونا از حیواناتی همچون خفاش، مار و مورچه خوار پولک دار به انسان بوده است و سایر حیوانات صرفا" می توانند ناقل مکانیکی ویروس باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سید بهمن نقیبی»  افزود: ویروس عامل کووید ۱۹ همانند ویروس‌های مولد مرس و سارس مشترک انسان و حیوان محسوب می گردند و بیماری اخیر قابلیت انتقال از انسان به انسان را در حد وسیع یافته است.

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تاکنون موارد فراگیری از انتقال سیستمیک بیماری از دام به انسان گزارش نشده است تصریح کرد:  حیوانات خیابانی و خانگی می توانند در صورت مجاورت با فرد مبتلا و نشستن ویروس روی بدنشان آن را به صورت مکانیکی  انتقال دهند.

نقیبی به مردم تاکید کرد: با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا و بروز بیماری کووید – ۱۹ در بین انسان ها لازم است هموطنان رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با دام ها را بنمایند.

ویروس کرونا که رسما کووید– ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون در بیش از ۹۰کشور جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.