۰ نفر

تولید جهانی گندم رکورد جدید می‌زند

۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۴۲
کد خبر: 420630
تولید جهانی گندم رکورد جدید می‌زند

شورای بین‌المللی غلات (IGC) به دلیل فراوانی تولید هند، برآورد کرد تولید گندم جهان در فصل زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰به ۷۶۹میلیون تن خواهد رسید که بالاترین رکورد همه زمانها خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هند که دومین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان است اخیرا پیش بینی خود از تولید غلات در فصل زراعی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را منتشر کرد و در آن برآورد کرد تولید گندم این کشور به رکورد ۱۰۶.۲۱ میلیون تن خواهد رسید که بر مبنای سالانه؛ ۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق گزارش شورای بین‌المللی غلات، پیش‌بینی‌های اولیه از عرضه و تقاضای گندم برای فصل زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به رکورد تولید و رشد بیشتر ذخایر گندم اشاره دارد اما رشد ذخایر همچنان در چین و هند متمرکز است.

در این بین پیش بینی شده است برداشت ذرت جهان در فصل زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با بهبود برداشت در آمریکا، به میزان یک درصد رشد می‌کند. وزارت کشاورزی آمریکا اخیرا پیش بینی کرده است تولید ذرت این کشور در فصل زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به ۳۹۲ میلیون تن خواهد رسید که ۱۳ درصد نسبت به سال پیش رشد نشان می‌دهد.

با وجود چشم انداز تولید بالای سویا در آمریکای جنوبی، به دلیل افت شدید تولید آمریکا انتظار می‌رود تولید جهانی سویا در فصل زراعی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ نسبت به فصل زراعی پیش، پنج درصد کاهش پیدا کرده و به ۳۴۵ میلیون تن برسد.

با وجود این که پیش بینی شده است مصرف جهانی سویا در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به اوج جدیدی صعود خواهد کرد اما رشد دو درصدی آن پایین روند رشد معمول بوده و منعکس کننده پیش بینی رشد اندک در چین است.

بر اساس گزارش پلاتس، تجارت جهانی سویا در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با صادرات بیشتر به آسیا، ممکن است یک میلیون تن رشد کرده و به ۱۵۳ میلیون تن برسد.