۰ نفر

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در بوشهر:

مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی آغاز شده است

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبر: 420309
مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی آغاز شده است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ریزش ملخ‌های صحرایی در استان‌های جنوبی گفت: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی از جمله بوشهر آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عباس کشاورز صبح امروز که برای بررسی روند مبارزه با هجوم ملخ‌ها وارد بوشهر شد بر  مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا تمام امکانات برای مبارزه شیمیایی با آفت ملخ صحرایی آغاز شده است.

وی همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مردمی در این عرصه را مهم دانست و تصریح کرد:  ادوات، امکانات و آفت‌کش‌های مورد نیاز برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی آماده شده است.

عباس کشاورز در این سفر ضمن بازدید از نحوه مبارزه با این پدیده از باغ‌های کنار پیوندی شهرستان دشتی و چند واحد گلخانه‌ای بازدید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز با اشاره به مبارزه با ملخ‌های صحرایی خاطرنشان کرد: اکنون مبارزه با هجوم ملخ‌ها در راستای به حداقل رساندن آسیب مزارع در اولویت این سازمان قرار دارد.

محمد تقی منوچهری با بیان اینکه تیم‌های مبارزه با ملخ صحرایی در نقاط مختلف مستقر شده است افزود: علاوه بر تیم‌های مختلف در مبارزه با ملخ صحرایی،  تیم‌هایی از استان‌های فارس و تهران همراه با هواپیمای سمپاش در استان بوشهر مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه ریزش ملخ‌ها از اواخر بهمن ماه امسال آغاز شده گفت:هجوم ملخ‌ها در مقایسه با سال قبل 3 برابر شده ولی با تمهیدات پیش بینی شده در این راستا جای نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

منوچهری از مبارزه با ملخ صحرایی در سطح حدود 500 هکتار خبر داد و  تاکید کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر یکی از کانون‌های ورود این ملخ‌ها به کشور است در صورت صورت نگرفتن مبارزه جدی گستره هجوم ملخ‌ها به سایر استان‌ها نیز کشیده می‌شود که با هدف پیشگیری از این معضل برنامه‌های مناسبی در جریان سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی خواهد شد.