۰ نفر

رییس اتحادیه گل‌فروشان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

افزایش 70درصدی قیمت گل رز در آستانه روز مادر/ گل‌های کم عمر سردخانه‌ای در راه بازار

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبر: 416047
افزایش 70درصدی قیمت گل رز در آستانه روز مادر/ گل‌های کم عمر سردخانه‌ای در راه بازار

رییس اتحادیه گل‌فروشان از افزایش قیمت گل طی روزهای آینده خبر داد و گفت: قیمت‌های جدید فعلا اعلام نشده اما گل رز 60 تا 70 درصد گران خواهد شد.

اقتصادآنلاینفاطمه اکبرخانی؛ اکبر شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار گل در آستانه روز مادر توضیح داد: ما در هیچ روز سال به اندازه روز مادر تقاضا نداریم به طوریکه در این روز میزان تولید و عرضه پاسخگوی نیاز بازار نیست و با کمبود گل مواجه می‌شویم؛ به این ترتیب با رشد تقاضا قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

رییس اتحادیه گل‌فروشان اضافه کرد: در این روز بیشترین تقاضا برای انواع گل رز است و به همین خاطر با افزایش 60 تا 70درصدی قیمت همراه خواهد بود.

وی با اشاره به تفاوت چشمگیر نرخ تزیین گل در گل‌فروشی‌ها توضیح داد: سبک هر گل‌فروش و قیمت لوازم به کار برده برای تزیین متقاوت است، به طور مثال قیمت کاغذ تزیین از ورقی هزار تا 5هزار تومان وجود دارد، به همین خاطر نرخ تزیین گل در هر گل‌فروشی بسته به درخواست مشتری متفاوت است.

شاهرخی به کمبود گل در روزهای قبل از ایام خاص اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکسری دلال وارد بازار گل شده‌اند و تصور می‌کنند که گل نیز مانند بسیاری از کالا‌ها قابل دپو شدن است، به این ترتیب گل‌ها را خریده و در سردخانه‌ها به صورت غیر کارشناسی نگه‌داری کرده‌اند.

رییس اتحادیه گل‌فروشان تاکید کرد: متاسفانه این گل‌ها بعد از عرضه به بازار بیش از یک روز دوام نمی‌آورند، از این رو به گل‌فروشان توصیه کرده‌ایم که از این افراد خرید نکنند و اگر تا کنون خریده‌اند، هرچه زودتر گل‌ها را بفروشند.