۰ نفر

معاون وزیرجهاد کشاورزی خبر داد:

اصلاح ساختار ترازنامه‌ای و مالی صندوق تعاون روستایی ایرانیان

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰
کد خبر: 406372
اصلاح ساختار ترازنامه‌ای و مالی صندوق تعاون روستایی ایرانیان

حسین شیرزاد در جلسه ای با هیئت مدیره صندوق ایرانیان، ضمن تقدیر و تشکر از هیئت مدیره سابق صندوق برای هیئت مدیره جدید آرزوی موفقیت کرد. وی ضمن پرهیز صندوق از هرگونه واسطه گری پولی و مالی از مدیران جدید خواست فعالیت های قرض الحسنه واعطای وام با نرخ بهره پایین را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین شیرزاد رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این واقعیت که به ناچار باید وارد سیاست ها و راهبردهای مالی جدید بشویم و سمت وسوی هیئت مدیره در صندوق باید به کارایی مالی، توسعه کیفی نیروها و مکان یابی درست شعب و ارزیابی شعبه های فعلی با جدید، جهت حفظ حقوق صاحبان سهام انجام گیرد، افزود: ضروری است تا بهره وری وکارایی شعب مورد بررسی جامع قرار گیرد. اگر کارایی مالی و بهره وری نیروی انسانی مثبت باشد فعالیت وهزینه کارکنان اثربخش خواهد شد. در کارآمد سازی نیروی انسانی، از نیروی انسانی سفارشی و ناکارآمد پرهیز و از نیروی متخصص و شایسته استفاده کنید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت "بانکداری الکترونیک" ، ارزهای رمزنگاری شده و محیط بلاکچین می توان از تاسیس شعب جدید خودداری نمود، تصریح کرد: باید روی عملیات بانکی و تراکنش ها کار شود و روی کاهش قیمت تمام شده پول کارکنید و نرخ بهره تسهیلات را کاهش دهید.
شیرزاد ادامه داد: هزینه های اداری صندوق در ترازنامه بالاست، درآمد های جدید ایجادکنید و توان وام دهی صندوق را بالا ببرید. در همین چارچوب بدنبال ارباب رجوع تخصصی باشید . منابع و مصارف صندوق باید در خدمت جامعه کشاورزی قرار گیرد. اعتبار سنجی مشتریان را در دستور کار قرار دهید و اگر ۵۰ نفر مشتری با اعتبار و ریسک پایین در بخش کشاورزی داشته باشید، هزینه های نیروی انسانی و سربار اداری در سال تامین می گردد و با افزایش مشارکت همه شرکت های حقوقی زیر مجموعه تعاون روستایی، سرمایه صندوق را افزایش دهید.
شیرزاد افزود: مطابق استانداردهای رایج مدیریت مالی یک واحد نظارت وکنترل (پایش مستمر) تاسیس کنید و استاندارد های دقیق بازرسی و نظارت بر شعب داشته باشید و تجارت و بازرگانی محصولات نقدی و سود ده فعالیت کنید. سیاست سازمان کاهش تعداد شعبات و تعدیل نیروی انسانی ناکارآمد ،حرکت به سمت تشریفات افزایش سرمایه ،تجهیز منابع مالی ،هدایت سرمایه گذاری ها در خرید های توافقی می باشد.
شیرزاد در بخش دیگری از سخنانش افزود: راهبرد صندوق باید متکی بر جذب نقدینگی سرگردان در بخش کشاورزی باشد. صندوق برای تامین مالی گسترده تر با بورس جلسه گذاشته و در خریدهای توافقی حضور فعال داشته باشد و همچنین دربازارهای خرد(زیره،زرشک،عناب)شرکت داشته باشید و برای تامین مالی صندوق وارد تشریفات افزایش سرمایه شوید. همه شرکت های زیر مجموعه تعاون روستایی کشور و اتحادیه های ملی در بازسازی ساختار حاکمیت شرکتی صندوق مشارکت نمایند.
وی در پایان گفت: از ظرفیت عظیم شبکه ۵ میلیون نفری تعاونی های روستایی و کشاورزی بهره مالی مناسب ببرید و صندوق می بایست سعی کند از نوآوری و خلاقیت در فضای الکترونیک استفاده نماید. ضروری است تا هیات مدیره صندوق گزارشات منظمی از گردش وجوه نقد،صورت های مالی و کفایت بهینه سرمایه را به بانک مرکزی ارایه نمایند و همکاری مستمر با سیستم نظارتی بانک مرکزی به عمل آید.