۰ نفر

مدارس ۸استان کمتر برخوردار شیر رایگان دریافت می‌کنند

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۵
کد خبر: 389460
مدارس ۸استان کمتر برخوردار شیر رایگان دریافت می‌کنند

وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران، خواستار هماهنگی های لازم برای اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس هشت استان کمتر برخوردار کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در نامه‌ای که به همین منظور از سوی «عباس قبادی»‌ معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت و دبیر کارگروه تنظیم بازار به دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران ارسال شده، از اجرای این طرح با توجه به تصمیمات پنجمین جلسه بررسی طرح توزیع شیر رایگان مدارس از ابتدای آبان ماه خبر داده شده است.

بر این اساس، مدارس هشت استان بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان شیر رایگان دریافت می کنند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار در این نامه خواستار آن شده تا انجمن یاد شده با بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود واحدها و تولیدکنندگان صنعت (تحت پوشش انجمن و سایر تولیدکنندگان)، هماهنگی های لازم را در دستور کار قرار دهد.

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس کشور به سال ۱۳۷۹ باز می گردد که با زیر پوشش قرار دادن ۱۰ هزار دانش‌آموز در کشور آغاز شد. 

این طرح ادامه پیدا کرد تا آنکه کم‌ کم همه دانش‌آموزان در سراسر کشور اعم از روزانه و شبانه روزی ها زیر پوشش شیر مدرسه قرار گرفتند؛ حتی در این طرح فرقی بین دانش‌آموزان محصل در مدارس دولتی و غیردولتی وجود نداشت.

بر اساس این طرح مقرر شده بود که بین دانش‌آموزان ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی توزیع شود، اما این میزان در سال‌های گذشته همواره کمتر از این میزان بود و در نهایت از ۲ سال گذشته قطع شد.